site.btaПотребители в Китай бойкотират една от най-големите местни компании за безалкохолни напитки, обвинявайки я в прояпонски настроения

Потребители в Китай бойкотират една от най-големите местни компании за безалкохолни напитки, обвинявайки я в прояпонски настроения
Потребители в Китай бойкотират една от най-големите местни компании за безалкохолни напитки, обвинявайки я в прояпонски настроения
Снимка: AP/Andy Wong

Китайски потребители отприщиха гнева си към местния гигант за бутилиране на вода и безалкохолни напитки "Нунфу Спринг" (Nongfu Spring),  чийто основател Чжун Шаншан е най-богатият човек в Китай, предаде японският всекидневник "Никей".

Акциите на "Нунфу Спринг", търгувани на фондовата борса в Хонконг, се сринаха в три последователни дни и заличиха около 30 милиарда юана (4 милиарда долара) от пазарната си оценка миналата седмица, тъй като много потребители в интернет засипаха с критики китайския производител и наред с други неща, го обвиниха, че е настроен прояпонски.

Много потребители похвалиха основният конкурент на "Нунфу Спринг" - "Уахаха" (Wahaha), след като главният изпълнителен директор на компанията почина в края на февруари. Тогава потребителите на социалната платформа "Уейбо" (Weibo) го определяха като "земен и патриотичен предприемач" и отправяха критики към Чжун Шаншан, наричайки го "неблагодарен бизнесмен, ориентиран към печалбите".

Критиците на "Нунфу Спринг" също се прицелиха в сина на Чжун Шаншан - Чжун Шу Цзъ, тъй като той притежава американски паспорт, нещо, което беше разкрито в проспекта на компанията през 2020 г.

Критиките не спряха дотук. Китайските потребители обвиниха "Нунфу Спринг", че използва снимка на японски храм върху етикетите на бутилиран чай. Някои дори свързаха гръцки символ на една от бутилките жасминов чай с формата на входната порта на противоречивото шинтоисткото светилище Ясукуни в Токио. Храмът почита загиналите в служба на Япония, като сред тях обаче са и имената на 14 японски военнопрестъпници, осъдени от специалния трибунал на съюзниците след Втората световна война.

Според други червената кръгла капачка на бутилираната вода "Нунфу Спринг" представлява японското знаме - ако се държи срещу лист бяла хартия.

На фона на критиките потребителите на китайски социални платформи публикуваха видеоклипове как изливат напитки от марката в тоалетната или изхвърлят неотворени бутилки в кофите за боклук.

Вчера два магазина "7-илевън" (7-Eleven) в източния град Чанчжоу в провинция Цзянсу съобщиха, че са премахнали всички продукти на "Нунфу Спринг" от рафтовете си, като поставиха "специално известие", което гласеше: "Продаваме продукти от цял свят ... но ние не продаваме продукти от компании, които обожават Япония."

Това не е първи път, когато китайска компания търпи критики от националисти в Китай. Технологичната "Хуавей" например наскоро беше критикувана за това, че е кръстила своя чипсет "Кирин" (Kirin) - японското произношение на думата за митично създание, присъстващо в митологията на различни култури в Източна Азия.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:23 на 04.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация