site.bta"Дойче бан" предупреждава, че плановете на германското правителство може да доведат до повишаване на цените на железопътните услуги

"Дойче бан" предупреждава, че плановете на германското правителство може да доведат до повишаване на цените на железопътните услуги
"Дойче бан" предупреждава, че плановете на германското правителство може да доведат до повишаване на цените на железопътните услуги
Снимка: AP/Michael Sohn

Бюджетните планове на правителството в Германия за държавната железопътна компания "Дойче бан" (Deutsche Bahn) може да доведат до увеличение на цените на нейните услуги. Това предупреди днес управляващият директор на "Дойче бан" Дирк Флеге, цитиран от ДПА.

Цените за използване на железопътната мрежа в междуградския и товарен транспорт вече са се увеличили, което може да доведе до още по-високи цени за клиентите на железниците, каза той.

Коментарите на Флеге идват в момент, когато правителството се опитва да запълни недостига на средства в бюджета за 2025 година.

Министерството на финансите на Германия съобщи, че оценки на планираните проекти показват, че са "необходими допълнителни дискусии в правителството и в рамките на парламентарните консултации". Това също така включва проучване дали са възможни заеми, финансирани чрез кредит, вместо безвъзмездни средства за подкрепяния от държавата железопътен оператор.

Експертният съвет на министерството гледа критично на това поради високото ниво на задължения на "Дойче бан" и предлага вместо това да се увеличи собственият капитал на компанията.

Железопътният оператор трябва да получи допълнителна капиталова инжекция до 3,6 милиарда евро (3,9 милиарда долара), посочват от финансовото ведомство. Понастоящем е планирано увеличение на собствения капитал от около 5,9 милиарда евро за 2025 г., за да се даде възможност на железниците да инвестират в надграждането на съществуващата железопътна мрежа.

"Тежестта върху железопътната мрежа вече е огромна и ние трябва със сигурност да избегнем изместването на пътническия и товарен трафик обратно към шосетата. По-надеждният начин би бил да създадем фонд за железопътна инфраструктура ​​вместо да продължаваме да експериментираме със специални маршрути", допълни Флеге.

Ако инвестициите в инфраструктура се финансират от собствен капитал, а не от директни безвъзмездни средства, както в миналото, към тях трябва да се добавят разходите за амортизация, за да се следи ценообразуването, каза още той.

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:17 на 02.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация