site.btaПосланието, което смятам, че можем да излъчим, е това, че България е спокойна дестинация за туризъм, каза председателят на УС на Българската асоциация на заведенията

Посланието, което смятам, че можем да излъчим, е това, че България е спокойна дестинация за туризъм. Това каза Павлин Петров, председател на Управителния съвет на Българската асоциация на заведенията, на форума на БТА "БГ ТУРИЗЪМ - ЗИМА 2023/2024" в Самоков, който се проведе днес в художествената галерия "Проф. Васил Захариев" в града.

Той даде пример за такава дестинация – Самоков, и призова медиите да излъчват спокойни послания. Петров благодари на бТВ, Нова телевизия и БНТ за филмите, които са създали за туризма и за популяризирането му през това лято, с което силно са помогнали за развитието на летния туризъм. По думите на Петров зимните курортни също имат потенциал да бъдат посещавани през четирите сезона, а през зимата, дори и да няма сняг, туристите могат да се насладят на вкусната българска храна.

Петров открои сред проблемите липсата на работна ръка и поиска решаването на това затруднение за бизнеса да се постави от държавата като национален приоритет. Той отправи критики и към ресорното министерство, като заяви, че министерството е липсвало през цялата година. Надявам се да успеят да се издължат на туристическия бизнес, защото парите за реклама са малко, а позициите за намалените ставки на ДДС бяха много слаби, коментира Петров.

Красимир Джамбазов, който представи себе си като един от първите, занимаващи се с частен туризъм в Говедарци с къща за гости, която управлява от 30 години, открои като проблем прекъсването на електроснабдяването в селото. Той посочи също и това, че при липса на сняг туристът трябва да бъде подсигурен с възможност за други изживявания, но в Говедарци например има театър или читалище с триста места, което не е оползотворено. Основният проблем е липсата на атракции в такова туристическо село, каза бизнесменът.

Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма, посочи като проблем липсата на статистическа информация за местата за настаняване, а ако такава има, то тя е се разминава.

Най-важното, което трябва да правим заедно, е да излъчваме добри послания – такива, каквито вие създавате, каза по време на дискусията Господин Йовчев - БТВ Медия груп, главен оперативен директор, член на Борда на директорите и изпълнителен директор. Генералният директор на БТА Кирил Вълчев съобщи по време на форума, че БТА ще обобщава всеки ден информацията, подавана от зимните курортни за равнището на снежната покривка, за температурата, скоростта на вятъра и за други показатели, за да бъде полезна на останалите медии.  

Иван Михалев, търговски директор на Медийна група "България", посочи, че са необходими съвместни усилия между държавата и общината за създаване и развитие на друг вид инфраструктура, освен знание за някаква дестинация. Проблемът не е в това, че няма знание за дестинациите, а че липсва довежда и отвеждаща инфраструктура към много от забележителностите на България, като някои от тях са занемарени, каза Михалев. По думите му има огромен ресурс за кампания, посветена на темата  за отговорен, устойчив туризъм, за популяризирането на забележителностите и за опазването им.

Марта Евтимова, изпълнителен продуцент "Актуални предавания" на Нова телевизия, посочи, че туризмът и медиите са скачени съдове. Ние сме огледало на това, което се случва, а мисията ни е да поддържаме огледалото чисто,, допълни тя.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:35 на 21.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация