site.btaАНА-МПА: Десети Делфийски икономически форум: Европейски новинарски агенции и компании за изкуствен интелект

АНА-МПА: Десети Делфийски икономически форум: Европейски новинарски агенции и компании за изкуствен интелект
АНА-МПА: Десети Делфийски икономически форум: Европейски новинарски агенции и компании за изкуствен интелект
Снимка: АНА-МПА

Предизвикателствата, които новата цифрова ера и изкуственият интелект поставят пред „традиционните“ медии, трудностите в борбата с дезинформацията и разпространението на фалшиви новини, както и стъпките, които информационните агенции трябва да предприемат като източник на новини за всички медийни канали, за да се адаптират към този нов ред, бяха обсъдени по време на третия ден на десетото издание на Делфийски икономически форум от президента на Атинско-македонската информационна агенция (АМА-МПА) Емилиос Пердикарис и Александру Джибой, генерален секретар на Европейския алианс на информационните агенции (ЕАНА), съобщи за БТА агенция АНА-МПА. 

Пердикарис помоли Джибой да обясни разликите между информационните агенции и другите медии и да коментира непосредствените потенциални рискове от промяна на динамичната им позиция на новата информационна карта. Той също така попита как Европейският алианс на информационните агенции (ЕАНА) се адаптира към ерата на изкуствения интелект до момента и какви стъпки предприема по отношение на авторското право и защитата на интелектуалния труд на журналистите срещу компаниите доставчици на изкуствен интелект. 

Джибой обясни, че основната разлика между информационните агенции и традиционните медии е, че информационните агенции са по-малко видими, но са от основно значение, тъй като осигуряват новини за по-голямата част от другите медии с качество и безпристрастност. 

Той се спря на проблема с дезинформацията, който според него има дълбоки корени в обществото, тъй като връзката между медиите, новините и обществото е станала по-силна, но не в посока към по-добро. Според него двете основни причини за широкото разпространение на дезинформация са липсата на образование сред операторите и „потребителите“ на медиите, както и разочарованието на обществото от политиката и медиите.

Въпреки това той подчерта, че ролята на медиите е жизненоважна за демокрациите и обществата, управлявани от принципите на правовата държава, при условие че са гарантирани тяхната свобода и независимост и че те се финансират адекватно и без ограничения.

По отношение на изкуствения интелект Джибой заяви, че не трябва да се страхуваме от него, а да го използваме като технологичен инструмент, който се нуждае от човешки надзор. 

Той обаче уточни, че компаниите за изкуствен интелект трябва да осъзнаят, че съдържанието, което събират и предлагат, струва пари и е продукт на интелектуален труд, така че не могат да го придобият, без да платят цената, защото в противен случай този процес се нарича „кражба“.

Накрая той спомена, че ЕАНА обсъжда бъдещето на отношенията между компаниите за изкуствен интелект и медийните компании, тъй като, както каза той, трябва да се разбираме по-добре.

"Силата е в числата, а ЕАНА с 32 членове от 32 европейски държави има обща прогнозна аудитория от около 750 милиона души", посочи в заключение Александру Джибой.

(Това е новина от деня в Гърция, избрана от агенция АНА-МПА за публикуване от БТА съгласно споразумението за обмен на информация и професионално сътрудничество, което предвижда всеки ден националните информационни агенции на България и Гърция да си разменят директно избрана от другата агенция новина на деня от съответната страна, а другата агенция да я публикува на своя интернет сайт с изрично посочване и цитиране на партньора й като източник.)

/ВН/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 18:09 на 14.04.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация