site.btaКитайската корпорация, която строи магистралата на Черна гора, е била глобена заради нанесени ековреди

ZB 12:28:31 18-11-2021
ML1225ZB.011
Черна гора - Китай - магистрала - екология

Китайската корпорация, която строи магистралата на Черна гора, е била глобена заради нанесени ековреди


Подгорица, 18 ноември /Специално за БТА от Антоанета Пунчева/
Китайската корпорация China Road and Bridge (CRBC) е осъдена да изплати около 200 000 евро обезщетение за унищожаването на риби и други водни организми в река Тара по време на строителството на участък от магистралата Бар - Боляре. Корпорацията е главен изпълнител на 41-километровата отсечка, която се строи от шест години. Част от работата е около каньона на река Тара, който е под защитата на ЮНЕСКО от 1977 г.
Ваня Чалович Маркович - ръководител на експертния екип на Съвета за борба с корупцията по високите етажи на властта, заявява пред портала "Дан", че посочената сума е само малка част от реалните разходи за опустошаването на река Тара, за което бе образувано съдебно дело в Подгорица. То бе заведено от спортно-риболовното дружество "Тара и Морача", което има договор от 2018 г. с Министерството на земеделието за ползване и управление на природните богатства на района.
Планираната магистрала от 435 км трябва да свърже столицата на Сърбия Белград с оживеното пристанище Бар на Адриатическото крайбрежие, да стимулира туризма и търговията. Магистралата е една от най-скъпите в света. Финансира се със заем от Китай, а връщането на тези пари създава проблеми, отбеляза наскоро Евронюз.
Заемът от китайската държавна банка бе в размер на един милиард долара, а ако Черна гора не плаща своите задължения навреме, банката може да придобие земи в страната, особено по атрактивното крайбрежие, с изключение на тези, които принадлежат на военните или се използват за дипломатически цели, алармираха медии в региона. Магистралата се използва като ярък пример за нарастващото влияние на китайските инвестиции в държавите от Западните Балкани. Засега такива липсват само в Косово.
Очаква се 40 моста и 90 тунела да бъдат построени в рамките на мащабния проект. Той обаче е белязан от обвинения в корупция, забавяне на строителството и опасения от надвиснала екологична катастрофа.
Въпреки честото споменаване на възможно разследване на тази сделка, то още не е факт.
/АП//МЛ/



news.modal.header

news.modal.text

Към 02:31 на 25.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация