site.btaУченик от пети клас от Сандански бе гост на дискусия в Народното събрание за промяна на учебните програми

Ученик от пети клас от Сандански бе гост на дискусия в Народното събрание за промяна на учебните програми
Ученик от пети клас от Сандански бе гост на дискусия в Народното събрание за промяна на учебните програми
Снимка: Министерство на образованието и науката

Ученикът в пети клас от Трето основно училище "Христо Ботев" в Сандански Божидар Мешев бе сред участниците в дискусия за промяна на учебните програми, която се проведе в Народното събрание, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).

Той получава поканата да се включи в срещата, след като изпраща писмо до министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков за тежестта на материала, който изучава в клас. Допълнително внимание привлича фактът, че детето е пълен отличник, но има ярка позиция за нещата, които се изискват от него в училище.

"От първия ден, в който сме в МОН, се стремим да поставим гласа на учениците във фокуса на политиките, които водим. Затова и когато видях писмото на детето предложих да го поканим на среща, защото децата имат много какво да ни кажат за образованието", обясни министър Цоков. Инициативата е подкрепена и от Комисията по образованието и науката, и днес ученикът присъства на дискусиите за бъдещето на учебните програми заедно с професори, учители и директори от цялата страна.

Мнозинството от участниците в срещата споделиха мнението, че промяната в учебните програми е не само наложителна, но и закъсняла. Необходими са решителни действия за разтоварване на фактологичната натовареност и същевременно да се увеличат усилията за формиране на повече практически умения за учениците, категорични бяха те. "Целите, от които тръгваме, са да постигнем баланс между компетенции и изграждане на умения за живота. Именно това трябва да залегне в новите програми, а те да са по-рамкови, отворени и адаптивни", подчерта министър Цоков.

През последните месеци МОН сформира работна група, която да създаде визия за промяна на учебните програми и бе създадена визия за стандарт на качество в училищното и предучилищното образование. Много от експертите, които работят по тези инициативи, се включиха и в днешната дискусия, която бе водена от председателя на Комисията по образованието и науката Красимир Вълчев.

Както БТА писа, работна група от учители, директори, университетски преподаватели, експерти от Министерството на образованието и науката (МОН), и представители на работодателските организации в системата на образованието, разработва визия за нов тип учебни програми, насочени към изграждане на компетентности и умения за живота сред учениците. Първото й заседание бе открито в края на януари от министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков, а целта е да се положи началото на концептуална промяна в системата, съобщи тогава пресцентърът на МОН.

"И сега в нашето законодателство има текст, че учебните програми са компетентностно ориентирани. Необходимо е обаче ние да ги преструктурираме на базата на определени принципи, за да ги направим по-рамкови и по-адаптивни", заяви министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков. По думите му в дългосрочен план това ще повиши не само представянето на българските ученици на изследвания от типа на PISA, но и ще ги подготви много по-добре за живота и за реализацията им на пазара на труда.

 

/ТС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:38 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация