site.btaОще два областни града и осем общини преминаха към онлайн обучение

EZ 17:38:31 24-01-2022
LM1735EZ.016
МОН - ученици - онлайн обучение - обновени данни

Още два областни града и осем общини преминаха към онлайн обучение


София, 24 януари /Димитрина Ветова, БТА/
В още два областни града - Ямбол и Сливен, и в други осем общини учениците от пети до 12-и клас ще се обучават онлайн до края на седмицата. Мярката се въвежда още за учениците в градовете Стралджа, Ямболско, и Нова Загора, Сливенско. Присъствено остава обучението за децата от първи до четвърти клас, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката /МОН/.
В ротация преминават шест общини в Пловдивска област - Пловдив, Куклен, Карлово, Раковски, Родопи и Сопот, както и общините Габрово и Трявна.
Заповедите на министъра на образованието и науката акад. Николай Денков са издадени след нареждане от Регионалните здравни инспекции /РЗИ/.
Частичното преминаване към онлайн обучение е заради по-високия процент на карантинирани заради COVID-19 в съответните градове и общини. В МОН постоянно постъпват и се удовлетворяват искания за въвеждането на занятия от дистанция в електронна среда за отделни паралелки или училища.
Към днешна дата под карантина са 4,3 процента от учителите в страната и 2,99 процента от учениците. 5,18 процента от учителите са болни, а заразените ученици са 3,5 процента.
Обучението в електронна среда ще продължи до 28 януари т.г., включително. След това всички ученици и учители ще излязат в почивка. Учебните занятия ще се възстановят от 7 февруари - присъствено или онлайн в зависимост от указанията на здравните власти.
Изследването за COVID-19 за всички ученици в страната в първия ден на втория срок е осигурено. Днес МОН получи от Министерството на здравеопазването 700 000 слюнчени теста. Количествата ще бъдат разпределени в Регионалните управления на образованието до два дни.



/ЛМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:37 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация