site.btaЗаместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова участва във форума "Заедно в борбата с кибертормоза на деца“

Заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова участва във форума "Заедно в борбата с кибертормоза на деца“
Заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова участва във форума "Заедно в борбата с кибертормоза на деца“
Заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова участва във форума "Заедно в борбата с кибертормоза на деца“. Снимка: МОН

“Уменията за работа с цифрова информация, дигитално-медийната грамотност и критичното мислене трябва да бъдат по-широко застъпени хоризонтално в учебните предмети. Това се обсъжда в работна група, която изготвя нова визия за учебните програми”, каза заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова. Своето изказване тя направи по време на форума “Заедно в борбата с кибертормоза на деца“, съобщават от Министерството на образованието и науката (МОН).

Заместник-министър Лазарова обясни, че в новите учебни програми по компютърно моделиране за 3-и и 4-и клас, и в актуализираните програми по информационни технологии от 5-и до 10-и клас, тези теми са застъпени и на тях има специално посветени уроци. “В часовете на класа киберсигурността и кибертормозът също са част от задължителните теми”, добави Емилия Лазарова.

Тя припомни, че през февруари Министерството на образованието и науката издаде насоки за работа с изкуствен интелект, които са изработени с помощта на много организации, ангажирани с проблемите на образованието на децата и учениците, и имат препоръчителен характер.

МОН отчита ясно реалностите на съвременния свят. Вече всички ученици, учители и директори в образователната система имат своя електронна идентичност. Функционира и платформата "Дигитална раница", която дава огромни възможности на преподавателите и учениците.

“Същевременно с това сме наясно и какви могат да бъдат проблемите, свързани с киберсигурността и кибертормоза“, каза Емилия Лазарова. Тя изтъкна, че децата са особено чувствителни. Затова и МОН взема мерки както за превенция на такива случаи, така и за психологическа подкрепа на пострадали деца. “През есента на 2023 г. се проведе полезно обучение на националната мобилна група за психологическа подкрепа. Целта беше на децата да бъде оказана помощ, за да имат психологически модели, с които да се справят по-лесно с преживения тормоз”, обясни зам.-министър Лазарова по време на форума.

Както писа БТА, в събитието участие взеха и заместник-кметът на София по “Дигитализация, иновации и икономическо развитие” Иван Гойчев; заместник-председателят на Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред в парламента  Мюмюн Мюмюн; началникът на Регионалното управление по образованието (РУО) София-град Ваня Кастрева, представители на МВР; на Агенцията за закрила на детето и на други институции. Организатори са Българската академия за сигурност и медия “Стандарт“, допълват от МОН.

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:17 на 20.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация