site.btaЧрез обучението по изкуства провокираме интерес към учене и творчество, каза заместник-министър Емилия Лазарова
![Чрез обучението по изкуства провокираме интерес към учене и творчество, каза заместник-министър Емилия Лазарова](/upload/4880473/%D0%95%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%8F+%D0%9B%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0.jpg?l=1000)
![Чрез обучението по изкуства провокираме интерес към учене и творчество, каза заместник-министър Емилия Лазарова](/upload/4880473/%D0%95%D0%BC%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D1%8F+%D0%9B%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0.jpg?l=1000&original=2782ada41d4f7929a2ba593fd5c536a62a0f875f)
“Чрез обучението по изкуства можем да провокираме интереса към учене, общуване, екипност, творчество”, каза заместник-министърът на образованието Емилия Лазарова на годишната среща на Секцията на училищата с профилирано и разширено изучаване на музика, член на Европейската асоциация на музикалните училища, в които се преподава музика. Тя приветства участниците във форума, чийто домакин беше 144-о Средно училище (СУ) "Народни будители" в София, съобщиха от образователното министерство.
Зам.-министър Лазарова поздрави учителите за техния стремеж да бъдат иновативни, да поставят такива творчески задачи, чрез които стимулират екипната работа, предприемчивостта, емпатията и интелигентността на учениците. “Училищата с профилирано и професионално направление “Изкуства“ са фактор в духовното и културно развитие на цялото ни общество“, отбеляза тя.
В рамките на срещата учителите споделиха добър опит и иновативни практики в областта на музикалното образование. Те обсъдиха спецификата на модулното обучение във втори гимназиален етап; дигитализацията; възможностите за промяна, ориентирана към по-голяма атрактивност, креативност и интегративност.
Зам.-министър Лазарова акцентира и върху темата за квалификацията на учителите по музика и тяхното развитие. “Като педагози знаем, че изкуствата са естествен мотиватор в учебната обстановка. Говорим все повече за дигитализацията чрез различните форми на работа; създаване на видео и аудио клипове; използване на информационните технологии за обогатяване на музикалната грамотност, и боравене с различни музикални и графични програми“, каза тя. Според нея е важно партньорството с висшите училища, които осигуряват теоретичната обосновка на добрите практики, подкрепят промяната в обучението, и след това продължават да подготвят таланти, които чрез своето изкуство ще пренасят традиционните ценности на следващите поколения.
Ученици от училището домакин изнесоха концерт, с който показаха своите умения и музикален талант, развити по време на обучението си.
Гости на събитието бяха създателят на Ансамбъл “Българе“ Христо Димитров, зам.-ректорът на Националната музикална академия “Проф. Панчо Владигеров‘‘ проф. Свилен Райчев, и други партньори на училищата по изкуства.
/ХК/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text