site.btaОтношенията между мобилните оператори и техните клиенти са катастрофални, смята Мария Филипова, председател на КЗП


Отношенията между мобилните оператори и техните клиенти са катастрофални. Правим тази среща, защото е важно на Комисията за защита на потребителите (КЗП) да не се налага да се намесва в тези взаимоотношения, каза Мария Филипова, председател на КЗП, на събитието, което се провежда в Националния пресклуб на БТА в София.
Филипова изрази съжаление от отказа на представители на Алианса на технологичната индустрия и на мобилните оператори да участват днес дискусията на тема "Решаване на потребителските проблеми в сектор комуникации – защита на правата, прозрачност и баланс между интересите на бизнеса и потребителите".
Отказът от участие в дискусията показва неуважение към всеки един член на нашето общество, каза председателят на КЗП. Знаете за системните нарушения, които се допускат от страна на мобилните оператори и за практиката на съда, която принуждава милиони потребители да водят индивидуални дела срещу компаниите, защото не се спазва потребителското законодателство в областта на мобилните услуги, посочи още Мария Филипова.
Не искаме да уроним ничий престиж, става въпрос за законно установените права на потребителите, но като орган на изпълнителната власт само изпълняваме волята на законодателния орган, каза Филипова по повод действията на КЗП през последната една година.
Според бившия омбудсман Мая Манолова в тази ситуация е важно институциите да си подават ръка, потребителските организации да участват в общите усилия "да бъдат поставени на място корпорациите, които имат господстващо положение на пазара".
/ВЙ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text