site.btaПреподавателката Наталия Богдева разказа за одобрението на учебник по български език в Украйна

Преподавателката Наталия Богдева разказа за одобрението на учебник по български език в Украйна
Преподавателката Наталия Богдева разказа за одобрението на учебник по български език в Украйна
Снимка: Валерия Скорич / БТА

Преподавателката по български език в Болградската гимназия „Георги Стойков Раковски“ Наталия Богдева взе участие в апробацията (одобрението) на учебник за 8. клас „Български език“. Изводите си Богдева сподели специално за рубриката „БГ Свят“ на БТА.

Учебникът „Български език“ за 8. клас за общообразователни училища, с автори Анатолий Милков и Елена Проданова, е предназначен за ученици, които изучават българския език като майчин или втори чужд език. Той е съставен по модел на учебна програма „Български език. 5-9 клас“, препоръчана от Министерството на образованието и науката на Украйна.

След одобрението на учебника Наталия Богдева сподели, че той е насочен към усъвършенстване на устната и писмената реч на учениците, като особено внимание се отделя на изучаването на граматическите структури на българския език, което подпомага правилното изграждане на изречения и разбирането на езиковите нюанси.

Процесът на апробация на учебника е започнал от септември 2024 година. Проведена е диагностична работа по тема „Начален преговор“, за да се оценят знанията на учениците от миналата година. Проверката и тестирането на учебника са завършили през декември 2024 година с диагностична работа „Работа върху текст“.

Наталия Богдева подчерта, че учебникът предлага иновативни подходи и методи на преподаване, които улесняват разбирането на материала. Той отразява съвременните тенденции в образованието, акцентирайки върху активното участие на учениците, развитието на критично мислене и комуникативни умения. Включва задачи и въпроси за изразяване на мнение, разсъждения и обосновани заключения, както и работа в групи, дискусии и подготовка на презентации, добави още тя.

Преподавателят по български език сподели, че особено ценни са разнообразието от упражнения и задачи в учебника, тъй като те отговарят на различните нива на знания на учениците. „Това осигурява индивидуален подход и подкрепя всеки ученик да се развива според собствените си възможности“, обясни тя.

Богдева подчерта, че в учебника се използват илюстрации и примери от реалния живот, което прави уроците по-достъпни и разбираеми. „Лексикалните теми и текстовете са подбрани така, че насърчават учениците да анализират и обсъждат различни гледни точки по даден въпрос, като по този начин се развива тяхното критично мислене“, допълни преподавателят.

Според Наталия Богдева темите и уроците в учебника са внимателно подбрани, за да отговарят както на съвременните нужди на учениците, така и на образователните стандарти. Тя подчерта значението на правилата за построяване на изречения, правопис, пунктуация и словоред, които са основополагащи за езиковата грамотност.

„Учебникът обръща специално внимание на сложни граматически структури като сложните изречения, пряката и непряката реч, защото именно те са в основата на ясната и точна комуникация“, сподели тя. Според нея уроците, посветени на писменото и устното изразяване, също са актуални и полезни.

„Писането на кратки есета, публичните изказвания и дискусиите не само подобряват езиковите умения на учениците, но и повишават тяхната увереност“, обясни Богдева. Тя подчерта още, че темите, свързани с изкуството на убеждаване и структурирането на аргументи, са много ценни, тъй като намират приложение както в училищната среда, така и в ежедневието.

„Развитието на комуникативни умения, критично мислене и лексикално обогатяване е от ключово значение за подготовката на учениците – не само за учебния процес, но и за бъдещата им професионална и социална реализация“, заключи Наталия Богдева.

Както БТА писа, Наталия Богдева, заедно със своите колеги, преподавателите по български език и литература от Болградската гимназия „Георги Стойков Раковски“, преминаха курсове за повишаване на квалификацията през тази година. В обученията участваха Наталия Богдева с 27 години педагогически стаж, Наталия Кара с 31 години стаж и Елена Караилиева с 12 години опит в преподаването. Курсовете, проведени дистанционно, бяха на тема „Съвременният урок по български език“.

/ЙК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:03 на 31.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация