site.btaБНР не успява да направи реформите, с които да стигне до младата аудитория, каза Ива Дойчинова-Димитрова пред СЕМ

БНР не успява да направи реформите, с които да стигне до младата аудитория, каза Ива Дойчинова-Димитрова пред СЕМ
БНР не успява да направи реформите, с които да стигне до младата аудитория, каза Ива Дойчинова-Димитрова пред СЕМ
Ива Дойчинова-Димитрова представи пред СЕМ концепцията си за развитието на БНР. Снимка: Благой Кирилов / БТА

За съжаление Българското национално радио (БНР) не успява да направи реформите, с които да стигне до младата и активна аудитория. Това каза пред членовете на Съвета за електронни медии (СЕМ) Ива Дойчинова-Димитрова, която е сред кандидатите за генерален директор на общественото радио.

„Сред активната аудитория 25-54-годишните, в случая – градска, БНР е на предпоследно място с всичките си 11 програми. Това говори, че то не успява да достигне до активната аудитория. То е радио на малките населени места, на една по-почтена възрастова категория, която аз безкрайно уважавам, защото ако някой е страстен слушател на „Хоризонт“, това е майка ми“, каза Дойчинова по време на изслушването.

Тя цитира проучване, според което в групата на 18-34 годишните аудиторният дял отива на 5,67 процента. Това наистина означава, че Българското национално радио изпуска едно цяло поколение, което е важно и което е бъдещето, посочи тя.

Според нея обществото е в състояние на политическа и обществена криза в последните три години. „Ние сме в криза на говоренето, на чуването, на диалога и на общите ни цели като общество“, каза Ива Дойчинова-Димитрова.

Аз смятам, че на БНР му отива да бъде лидер на обществения диалог, да го води и това да се случва на ежемесечна база, отбеляза тя. Разказа, че втората думичка в концепцията ѝ за развитие на радиото е „истината“. В последните години, когато ние си говорим за постистина, дезинформация, пропаганда и фактчек, ние забравихме, че има една обективизация на истината, която стъпва върху факти, посочи Дойчинова. Смятам, че БНР трябва да представя този тип журналистика, която да бъде равна на истината, стъпила върху факти в контекст, добави тя.

Ива Дойчинова-Димитрова обясни, че третата думичка в концепцията ѝ е култура. „БНР е създадено като културна институция и тук говоря за културата като продукция, културата на езика, радиообщуването, културата на писане, създаване на публикации, но и култура в обществения разговор. Иска ми се да чувам повече културен разговор, послания и то не само от политиците“, отбеляза тя.

Журналистката представи своя идея за проект „БНР форум“ - събития, които да се осъществяват на месечна база и да се създават по важните теми за обществото. „Тук аз виждам знаковите лица на радиото. БНР има страхотни журналисти – и доказани, и млади. Тук виждам различните регионални радиостанции, които биха могли да домакинстват някои от тези срещи, разбира се, с повод“, каза тя.

Програмни приоритети, които Дойчинова предлага, са разширяване на аудиторията чрез ефирно, дигитално и събитийно съдържание, насочено към 18-34 и 25-54-годишните, музикално форматиране на всички програми спрямо жанра им, динамизиране на говорните модули с акцент върху теми и жанрове, желани от аудиторията, включване на екипите в обновяването на програмите.

Тя допълни, че ако бъде избрана за позицията, би започнала с анализ на аудиторията. Следват изготвяне на стратегически план за следващите три години, пътна карта с конкретни модули и реализация.

Относно финансирането на общественото радио Ива Дойчинова-Димитрова отбеляза, че според нея сега съществуващият Закон за радиото и телевизията (ЗРТ), базиран на финансиране „час-програма“, е много остарял в тази си част.

„Няма медия в момента, която да се реализира само ефирно – нито в Европа, нито в България. Ние ще говорим за увеличена дигитална продукция, за платформа, насочена изцяло към младите и това е един много голям ресурс“, каза Дойчинова.

По думите ѝ трябва да се вложи много повече ресурс и по този начин - през промил или процент от брутния вътрешен продукт, да се финансира по-справедливо радиото.

Днес СЕМ ще изслуша още Валерий Тодоров и Георги Даскалов.

Вчера своите концепции за развитие на общественото радио представиха Милен Митев, Цветослава Георгиева, Хелия Чавдарова и Маргарит Русев.

Изборът на генерален директор на БНР е предвидено да се осъществи на 17 октомври.

Ива Дойчинова е радио и телевизионен журналист с многогодишен опит в медиите „ФМ плюс“, БНР, радио „Фокус“, БНТ, „Нова телевизия“ и Би Ти Ви. Знакови нейни предавания са „Искам работа“, „Денят започва“, „Обещанието“, „Часът на мама“, „Денят е прекрасен“, „Радиокафе“, „България, Европа и светът на фокус“, „Сценарии от бъдещето“ и др. Управленският ѝ опит е резултат от работата и кат програмен мениджър на радио „ФМ плюс София“, заместник главен редактор сутрешни предавания на програма „Христо Ботев“, директор на програма радио „София“ и програмен директор на радиоверига „Фокус“.

/ТС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:31 на 26.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация