site.btaНай-голямата ценност на БНР са хората – тези, които работят в него и тези, към които е насочена програмата, каза Цветослава Георгиева пред СЕМ

Най-голямата ценност на БНР са хората – тези, които работят в него и тези, към които е насочена програмата, каза Цветослава Георгиева пред СЕМ
Най-голямата ценност на БНР са хората – тези, които работят в него и тези, към които е насочена програмата, каза Цветослава Георгиева пред СЕМ
Цветослава Георгиева бе вторият изслушан от СЕМ днес кандидат за генерален директор на БНР. Снимка: Минко Чернев / БТА

Според мен най-голямата ценност на Българското национално радио (БНР) са хората – тези, които работят за него и тези, към които е насочена цялата програма. Това каза пред членовете на Съвета за електронни медии (СЕМ) Цветослава Георгиева, която бе вторият изслушан от регулатора днес кандидат за генерален директор на общественото радио.

„В концепцията си съм заложила изцяло фокус към човешкия фактор, взаимодействието между екипите, координацията и синергията между тях, оптимизиране на работните процеси и, разбира се, заплащането на труд, което според мен е голяма болка на всяко едно ръководство на Българското национално радио“, отбеляза Георгиева. Тя обясни, че ако бъде избрана за позицията, тя предвижда да се върне длъжността програмен директор.

Георгиева представи стъпки, предвидени в концепцията ѝ за развитие на националното радио, които са развитие на съдържанието на програмите на БНР, оптимизиране на програмното съдържание, присъствие на дигиталното съдържание на медията във всички дигитални платформи и работата на радиото като продуцент на културно съдържание и събития.

„БНР е обществената медия в България, която предоставя достоверна информация и същевременно създава културна продукция. В Европа основно съществуват два подхода за развитие на обществени медии. Едните са насочени към изцяло предоставяне на информация, която е в полза на обществото. Другите включват в себе си повече комуникация със слушателите“, каза Георгиева. По думите ѝ БНР в момента е микс между двете. „Но и в условията на конкуренцията и нарастващата все по-силна конкуренция на т.нар. нови медии в лицето и на стрийминг платформите, и на социалните мрежи, и на самочувствието, че всеки един човек може да бъде медия, БНР има пред себе си истинското предизвикателство да задържи и да умножи своята аудитория съобразявайки се с цялата тази конкуренция“, допълни тя. 

Според Цветослава Георгиева БНР би могло да създаде от своите журналисти и професионалисти лидери на мнение. „По този начин ще се издигне не само имиджа на професионалистите, които работят там, но ще се увеличи и влиянието, което БНР може да има като обществена медия“, смята тя.

Георгиева каза, че разглежда като най-голяма ценност в своята концепция превръщането на БНР в продуцент на съдържание и събития. „Периодичните турнета и концерти на съставите на Българското национално радио в страната и в чужбина при един добър мениджмънт биха могли да се увеличат и да донесат допълнителни приходи. Увеличението на присъствието на българска музика в ефир е също една от точките, по която трябва да помисли не само Българското национално радио, а изобщо медиите като цялост“, посочи тя.

Създаването на цялостна модерна звукова опаковка на всички програми на националното радио според мен е проблем, който трябва да се реши, отбеляза Цветослава Георгиева. По думите ѝ връзката между отделните предавания в програма „Хоризонт“ трябва да бъде по-очевидна, като се използва вътрешно цитиране, позоваване и извличане на новини от интересните разговори, които се случват в ефира.

Предаванията в „Христо Ботев“ биха могли да бъдат много по-динамични, биха могли да се вкарат нови модули, например, като радиотеатър, като аудиокниги, каза Георгиева. Допълни, че по образец на Би Би Си биха могли да се въведат и образователни курсове.

В настоящата концепция се залага началото на поне две нови регионални радиостанции в Северна България, за да може картата на регионалните радиостанции да се попълни, допълни Георгиева.

По-рано днес своята концепция за развитието на националното радио представи Милен Митев. Членовете на СЕМ ще изслушат днес още двама кандидати - Хелия Чавдарова и Маргарит Русев. На 16 октомври ще бъдат изслушани Ива Дойчинова-Димитрова, Валерий Тодоров и Георги Даскалов. Изборът на генерален директор на БНР е предвидено да се осъществи на 17 октомври.

Цветослава Георгиева е родена през 1977 г. в Плевен. Магистър е по стопански и финансов контрол към Стопанската академия „Димитър А. Ценов“ в Свищов, както и по публична администрация към Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“. Още като студент сътрудничи в различни младежки печатни издания, а през 1999 г. започва работа като водещ и автор на предаване в едно от първите частни радиа „Плевен плюс“. Кариерата ѝ на радиоводещ и създател на аудиосъдържание продължава и след като радиото се преименува на радио „Фреш“, където създава сутрешния блок на радиото. Между 2003 и 2005 г. е регионален главен редактор на „Дарик радио“. Между 2013 и 2015 г. е автор и редактор на вестник „Преса“. През 2019 г. създава пиар агенция, която консултира медийни проекти, специални културни събития, управлява имидж и репутация.

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:33 на 26.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация