site.btaИма нужда програмите на БНР да се профилират, защото сега се създава усещане за еднаквост, каза Валерий Тодоров пред СЕМ
Има нужда програмите на Българското национално радио (БНР) да се профилират, защото сега се създава усещане за еднаквост. Това каза пред членовете на Съвета за електронни медии (СЕМ) Валерий Тодоров, който е сред кандидатите за генерален директор на общественото радио.
„Всяко от предаванията, ако вземем и „Хоризонт“, и „Христо Ботев“, има достатъчно изяснен свой профил, предварително зададен. Мисля, че повечето от предаванията излязоха от този профил. Започна едно еднообразие, всеки прави всичко, едно и също“, каза той по време на изслушването.
Според него се забелязва умора на традиционната аудитория. „Произтича от сходствата във форматите, от известната традиционност, която лъха от класическите медии. Разбира се, една голяма част от тях доста успешно се справят с добавеното съдържание, с новите платформи“, обясни Тодоров.
По думите му рисковете пред радиото са „тази инерция, която съществува, самодоволството, самодостатъчността, усещането, че обществената медия има запазено място“. Това трябва да се преодолява и това е един от големите проблеми вътре в медията, посочи той.
„Вече видяхме, че не всеки може да управлява всичко и това е факт. Кратките мандати също са един проблем, те не създават дългосрочна визия и цели. Има огромна разлика между ръководство и управление“, каза Валерий Тодоров. Той допълни, че управлението изисква познания, ресурс, визия и прогнозиране.
Мисля, че кратките мандати са един сериозен проблем, отбеляза Тодоров. „Същевременно има един друг проблем. Използвайки нормативната база, Кодекса на труда, Закона за радиото и телевизията, като назначите един директор, особено в регионална радиостанция, той става по професия директор. Тоест, необходима е една конкурентност вътре в длъжностите“, посочи той.
Относно финансирането Валерий Тодоров каза, че липсата на достатъчно средства води до образуване на зависимости от всякакъв вид, но едновременно с това води до демотивация на кадрите. Това са проблеми, които се натрупват не само за националното радио, а изобщо и за обществените медии, каза той.
„Относно програмните намерения и приоритети смятам, че главното е активен пренос в социалните мрежи, създаване на ролеви модели за влияние – тоест, един нов тип редактори на новото време, изпреварване на тенденциите и на очакванията, стъпаловиден ребрандинг“, обясни Тодоров.
Ако преди една марка, да речем – едно предаване, колкото по-дълго стоеше в ефир, толкова повече популярност набираше, сега забелязваме една умора от постоянните формати, каза той. Допълни, че заради това, заедно с утвърдените предавания, трябва да се търси нова динамика.
За програма „Хоризонт“ Тодоров предвижда да се създават по-кратки форми с по-голяма динамика. Според него много често се подценява музикалното оформление. „Мисля, че трябва да се акцентира върху специализацията на журналистите – тематична и професионална. Това ще позволи да се вкарват повече журналистически коментари вместо сегашните политологически“, посочи Валерий Тодоров.
Той отбеляза програма „Христо Ботев“ има капацитет за продуцентски функции. „Тя трябва да се развива като продуцентска програма, което изисква нови качества и от редакторите от ново поколение“, допълни той.
По-рано днес СЕМ изслуша Ива Дойчинова-Димитрова. Своята концепция за развитието на БНР предстои да представи още Георги Даскалов.
Вчера се състояха изслушванията на Милен Митев, Цветослава Георгиева, Хелия Чавдарова и Маргарит Русев.
Изборът на генерален директор на БНР е предвидено да се осъществи на 17 октомври.
Валерий Тодоров е завършил гимназия със специалност „Изчислителна математика и програмиране“, Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийския университет „Св. Климент Охридски“, в специалност „Радио“. Два мандата е генерален директор на Българското национално радио – от 2007 до 2013 г., завеждащ кореспондентските пунктове на БНР и БНТ в Москва с прекъсване в периода от 1992 до 2006 г. Работил е като кореспондент на БТА и други медии у нас, директор на програма „Хоризонт“, регионална радиостанция „Благоевград“, заместник-директор, пиар, маркетинг и реклама на Софийската опера и балет. Автор е на международни коментари, монографии, научни публикации, телевизионни филми, книгата „Медии и време. Журналистика, истина и реалност“. Университетски преподавател е, доктор по бизнес, административни и обществени комуникации и технологии. Автор е на първата хибридна интернет платформа и първия подкаст „Бинар“ у нас.
/ТС/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text