site.btaПроучване на "Майкрософт" открои пет професии, в които изкуственият интелект ускорява процесите на работа

Проучване на "Майкрософт" открои пет професии, в които изкуственият интелект ускорява процесите на работа
Проучване на "Майкрософт" открои пет професии, в които изкуственият интелект ускорява процесите на работа
Снимка: AP/Teresa Crawford

Заетите в областта на киберсигурността, разработването на продукти, продажбите, техническата поддръжка, маркетинга и връзките с обществеността съобщават за най-голяма всекидневна икономия на време в резултат на внедряването и използването на програми с изкуствен интелект (ИИ/AI). Това показва актуално проучване на “Майкрософт“, изпратено в редакцията на БТА, имащо за цел да открои професиите, които вече се възползват от възможностите на ИИ, с акцент върху пестенето на време. Видът работа и количеството данни, които служителите използват, са определящи за степента на подобрение в следствие от употребата на ИИ, съгласно разпространената информация. Така например професии, които включват използването на големи обеми данни, като например анализирането на информация за клиенти, отбелязват най-голямо подобрение благодарение на ИИ, заключват от “Майкрософт“.

В сферата на киберсигурността, ИИ подкрепя професионалистите при анализа на големи обеми от данни, разпознава модели и идентифицира проблеми в реално време. Това позволява на Ай Ти специалистите и тези в сферата на киберсигурността да се съсредоточат върху планирането и по-бързото реагиране на заплахите. ИИ може също така да автоматизира задачи като наблюдение на заплахите и справяне с първични инциденти, като освобождава експертите за по-сложни разследвания и решения, обобщават от “Майкрософт“ изводите от проучването.

При продажбите, изкуственият интелект преобразява дейността на търговците чрез ускоряване на анализа на данните на клиентите и персонализирането на имейлите. Това, според разпространената информация, помага на търговските представители да се съсредоточат върху ключови задачи и да отделят повече време за изграждането на взаимоотношения с потенциалните клиенти. Заетите в сферата на обслужването на клиенти използват AI, за да рационализират взаимодействията, да разрешават запитвания по-ефективно, както и да подобрят цялостната удовлетвореност на клиентите. Предприятията, които са внедрили чатботове с изкуствен интелект, споделят, че се справят ефективно с рутинни запитвания, като освобождават служителите за работа по по-сложни случаи. 

В областта на маркетинга и връзките с обществеността ИИ помага да се разпознаят нови тенденции и възможности чрез анализиране на големи обеми данни. Той може да ускори изпълнението на задачи като проверка на тенденциите в сферата на SEO оптимизацията, изготвяне на съдържание, извършване на пазарни проучвания и планиране на пускането на продукти на пазара. Изкуственият интелект показва и как съдържанието се приема в медиите, като спестява време и позволява на специалистите по връзки с обществеността да се съсредоточат върху творческата си работа, гарантирайки емоционална близост между крайния продукт и човешките възприятия, обясняват от “Майкрософт“ въз основа на получените данни от допитването. 

В съвместния им доклад с “ЛинкдИн“ (LinkedIn) от май тази година “Индекс на тенденциите на работното място“ (Work Trend Index Report) показа, че използването на генеративен ИИ се е удвоило през последната година, като трима на всеки четирима души вече ползват програми с AI на своето работно място.  

Докладът показа и че в голяма част от организациите все още липсват официални стратегии за AI, което означава, че служителите използват свои собствени инструменти за ИИ на работното място.   

 

 

 

 

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:15 на 02.09.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация