site.bta"Райънеър" и "Уиз Еър" с редица отменени полети през юли заради проблеми с управлението на въздушния трафик и глобалния ИТ срив
Ирландската нискотарифна авиокомпания "Райънеър" (Ryanair) разкри, че е отменила около 650 полета през юли поради проблеми с управлението на въздушния трафик, докато унгарският ѝ конкурент "Уиз Еър" (Wizz Air) заяви, че глобалният технологичен срив, породен от компания за киберсигурност и засегнал редица компютри използващи операционната система "Уиндоус" (Windows), през миналия месец е довел до отмяна на 1 на сто от полетите му, предаде ДПА.
Двете авиокомпании съобщиха за отменените полети в регулярните си месечни съобщения, даващи информация за броя на превозените пътници.
"Райънеър" съобщи, че е превозила 20,2 милиона пътници през юли, което е скок от 8 на сто спрямо седмия месец на 2023 г.
Това отразява нарастващото търсене, след като компанията заяви, че нейните самолетни билети ще бъдат значително по-евтини през пиковите летни месеци.
"Райънеър" изпълни повече от 110 500 полета през юли, но разкри, че 651 полета са били отменени поради проблеми с въздушния трафик, което представлява по-малко от 0,6 на сто от всички полети.
Главният изпълнителен директор Майкъл О'Лиъри наскоро каза, че групата е "претърпяла сериозно влошаване на управленията за контрол на въздушното движение, което е причинило множество закъснения на полети".
От своя страна "Уиз Еър" обяви, че е превозила 5,9 милиона пътници миналия месец, с 1,4 на сто по-малко от шестте милиона пътници през предходната година.
От авиопревозвача обясниха по-малкият брой превозени пътници със проблемите свързани реактивните двигатели на самолетите. Това е предизвикало увеличаване на въглеродните емисии, отделяни от флотилията летателни апарати на компанията, тъй като са били използвани по-стари самолети.
/ИЦ/
news.modal.header
news.modal.text