site.bta"Райънеър" обяви намаляване на флотилията и дестинациите си от летище Берлин-Бранденбург заради високи летищни такси

"Райънеър" обяви намаляване на флотилията и дестинациите си от летище Берлин-Бранденбург заради високи летищни такси
"Райънеър" обяви намаляване на флотилията и дестинациите си от летище Берлин-Бранденбург заради високи летищни такси
Снимка: Jennifer Buchanan/The Seattle Times via AP

Ирландската бюджетна авиокомпания "Райънеър" (Ryanair) обяви, че ще намали операциите си на летище Берлин-Бранденбург (BER) с около 20 на сто от следващото лято поради високите летищни такси, предаде ДПА, позовавайки се на съобщение на дружеството.

Броят на базираните в Берлин самолети на авиопревозвачът ще намалее от девет на седем, а шест маршрута - към белгийската столица Брюксел, Ханя на гръцкия остров Крит, Каунас в Литва, Краков в Полша, Люксембург и латвийската столица Рига - ще бъдат прекратени.

Точният момент на намаляването на флота и въздействието му върху заетостта остават неуточнени.

Всеки самолет обикновено осигурява около 30 работни места, според Еди Уилсън, мениджър, отговарящ за основния бизнес на "Райънеър".

В момента "Райънеър" е най-голямата авиокомпания, оперираща от летище Берлин-Бранденбург, изпреварвайки "Изиджет" (EasyJet) по пазарен дял.

Въпреки разширяването на услугите си това лято и увеличаването на броя на пътниците с 15 на сто миналата година, бъдещите планове на "Райънеър" остават несигурни, особено по отношение на планирания хангар за поддръжка на летището.

Този ход отразява предишни корекции на авиокомпаниите поради високите разходи. "Изиджет" също намали флота си на летище Берлин-Бранденбург през 2022 г., което доведе до загуба на около 200 работни места.

Уилсън отбеляза, че въздушният трафик на летището все още не се е възстановил до нивата отпреди пандемията, като броят на пътниците все още е около 70 на сто от този преди пандемията, като сред причините за бавното възстановяване се посочват високите данъци и такси.

Летищната асоциация на Германия (ADV) предупреди, че Германия рискува да загуби конкурентното си предимство във въздушния транспорт поради високите разходи.

Ралф Бейзел, главен изпълнителен директор на асоциацията, подчерта, че докато други европейски летища процъфтяват, регулаторните тежести в Германия възпрепятстват разширяването и намаляват наличните полетни връзки.

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:20 на 27.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация