site.btaНад 160 български производители се включиха във фермерските пазари на "Лидл" тази година

Над 160 български производители се включиха във фермерските пазари на "Лидл" тази година
Над 160 български производители се включиха във фермерските пазари на "Лидл" тази година
Снимка: "Лидл България"

"Лидл България" отчита 36 процента ръст при българските производители, които са се включили във фермерските пазари, организирани от компанията през 2023 г. Те са 163 фермери от 83 населени места спрямо 120 от 58 населени места предходната година, съобщиха от "Лидл". 

Девет от изданията през 2023 г. бяха проведени на паркингите на различни магазини на търговската верига в столицата, а пет - по морето. Поради големия интерес тази година към Равда, Созопол, Св. Константин и Елена бяха добавени две нови морски локации - Варна и Балчик. Всеки от пазарите е посрещнал над 2700 клиенти. 

Тази година новите участници бяха 39. Най-много местни производители (осем), които представиха стоката си за първи път, се включиха във Варна.

"Идеята на "Лидл" за пазари на паркингите е чудесна, дава се възможност на всички клиенти да се срещнат директно с нас - производителите. Предимството за мен е, че така получавам шанс да реализирам продукцията си в директна среща с крайните клиенти", коментира един от собствениците на ферма "Овчарника" от село Доброглед, Варненско. 

По думите на Десислава Томова от "Том консерв", производител на сладка и лютеници с автентичен вкус от Пловдивския регион, много повече хора познават продуктите им, откакто са започнали да участват на пазарите на "Лидл". 

На пазарите тази година участваха и пчелари, производители на билкови тинктури и натурална козметика, творци и майстори занаятчии, чиято продукция също се радва на голям интерес от страна на клиентите. Това е и една от целите на "Лидл България" - предаване на традициите на младите поколения и опазването им.

Фермерските пазари на "Лидл" са част от последователната политика на веригата в подкрепа на родните производители, за които участието е напълно безплатно. Компанията не само предоставя своите паркинги, но поема и всички разходи по организацията и комуникацията на събитията. Инициативата стартира през 2020 г. и в досегашните над 45 издания пазарите са предложили на посетителите богато разнообразие от свежи сезонни зеленчуци, био продукти, хлебни и месни изделия, вино и напитки. Всяка година броят на производителите и посетителите се увеличава, а разнообразието става все по-голямо.

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:57 на 18.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация