Институт за развитие на публичната среда – Прессъобщение

site.btaИРПС: Партиите похарчиха 1.2 млн. лв. за реклама 20 дни след старта на кампанията

ИРПС: Партиите похарчиха 1.2 млн. лв. за реклама 20 дни след старта на кампанията
ИРПС: Партиите похарчиха 1.2 млн. лв. за реклама 20 дни след старта на кампанията

Десет дни преди вота на 27-и октомври Институт за развитие на публичната среда представя междинни данни от традиционния си мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания. Той включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции. Публикуваните от тях договори показват, че партиите са похарчили общо 1 230 335 лв. за реклама в медиите. Това е ръст от два пъти и половина спрямо началото на кампанията. Същевременно тази сума е сходна със средствата в предишните две парламентарни надпревари. 

Голямо разместване спрямо първите 10 дни на настоящата кампания се забелязва при партиите, отделили ресурси за реклама. Данните показват, че начело по направени разходи вече е Има такъв народ с 268 649 лв. - като за първите дни те са били отделили едва 14 хил. лв. за популяризиране на кандидатите си. На второ място пък е фракцията на Делян Пеевски - ДПС-Ново начало със 143 942 лв., като цялата сума е инвестирана в периода 6-16-и октомври. На трето място отново е БСП-Обединена левица - 137 598 лв.  

При медиите, привлекли най-много средства, първа продължава да е ТВ Евроком с 253 297 лв., което е ръст с около 26 хил. лв. спрямо началото на кампанията. Второто място е за обществената БНТ - 160 840 лв., следвана вече от БТВ със 146 251 лв. (85% от които са от договора, подписан с ИТН). 

Същевременно интересни тенденции се наблюдават и по отношение на приходите в кампанията. ДПС-Ново начало продължава да е убедително начело при набраните дарения и средства на кандидатите. От другата фракция в ДПС - Алианс за права и свободи, пък са отчетени множество сходни дарения на една и съща дата. 

Повече подробности за разходите на партиите за медии, както и данни за привлечените средства от физически лица, може да намерите в публикацията “Партиите похарчиха 1.2 млн. лв. за реклама 20 дни след старта на кампанията” на платформата “Отворен парламент”. Надяваме се тя да е полезна за вашата работа.

/СТГ/

Купуването и продаването на гласове е престъпление.

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:13 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация