site.btaУниверситетски преподаватели и деца, занимаващи се с конструиране, обмениха знания и идеи в Националния пресклуб на БТА в Благоевград
Среща между преподаватели от катедра „Логопедия“ към факултета „Обществено здраве, здравни грижи и спорт“ в Югозападния университет (ЮЗУ) „Неофит Рилски“ и възпитаници на школа „Техническо конструиране и моделиране“ към Центъра за личностно и творческо развитие на децата на Благоевград бе организирана днес в Националния пресклуб на БТА в Благоевград.
На срещата деканът на факултета доц. д-р Миглена Симонска и д-р Анна Андреева демонстрираха уменията на робота Нао и как той помага в работата им с деца с логопедични потребности. От своя страна възпитаниците на школата демонстрираха робот котка, конструиран от тях с помощта на преподавателя им и ръководител на школата Георги Николов. Преподавателите от катедра „Логопедия“ поставиха на децата и задача за разработване на робот, който ще бъде демонстриран през май.
За нас беше удоволствие да видим как децата могат да програмират техните роботи и как идеите могат да бъдат реализирани, каза след срещата доц. Миглена Симонска. Тя посочи, че в съвремието технологиите са част от ежедневието, а в логопедичната работа навлиза роботизирането. Целта ни беше да покажем на децата, които имат желание да разработват такива продукти, как могат да бъдат полезни, допълни деканът на факултета „Обществено здраве, здравни грижи и спорт“.
През следващата седмица катедра „Логопедия“ ще отбележи Европейския ден на логопедичната помощ, който е на 6 март, като тази година надсловът е „Работа с други професионалисти“. Именно създаването на продукти със специалисти от други области, които са в помощ на хората с говорни нарушения, е акцентът тази година, посочи доц. Симонска.
Доц. Миглена Симонска оцени и работата на възпитаниците на школата, като посочи, че това, което са разработили, може да бъде използвано в логопедичната работа с деца. „Котето, което видяхме и начинът, по който е програмирано, може да помага като се въвеждат различни хранителни продукти, различни звукове, които издават животните.“, посочи университетският преподавател. Тя допълни, че съвместната работа с децата от школата, от една страна, ще допринесе за това децата с говорни нарушения да използват такива технологии. „От друга страна, въвличането на децата, които разработват и програмират този тип продукти, ги прави полезни на тези, които имат нужда. Защото наистина е много важно, когато някой има нужда от помощ, от подкрепа, тя да му бъде дадена и децата да се научат да помагат“, посочи доц. Симонска.
/РБ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text