site.btaОбразованието на бъдещето трябва да е насочено към индивидуалните потребности на всеки ученик, обясниха експерти

Образованието на бъдещето трябва да е насочено към индивидуалните потребности на всеки ученик, обясниха експерти
Образованието на бъдещето трябва да е насочено към индивидуалните потребности на всеки ученик, обясниха експерти
Образованието на бъдещето трябва да е насочено към индивидуалните потребности на всеки ученик, заявиха експерти на форума "Образование за утрешния ден". Снимка: МОН

Образованието на бъдещето трябва да бъде персонализирано и насочено към индивидуалните потребности на всеки ученик. Такива мнения споделиха експерти, които участваха във втория панел на форума "Образование за утрешния ден", посветен на дигиталното образователно съдържание.

Както БТА писа по-рано днес, форумът се организира от МОН и беше открит от премиера акад. Николай Денков и от министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков.

Д-р Ангел Ангелов, преподавател в Средното училище (СУ) "Сава Доброплодни" в Шумен, направи аналогия на учебния процес с далечно пътуване. "Да си представим, че пътуваме надалеч с обществен транспорт - самолет или автобус. Каква е вероятността човекът, който пътува до нас, да слуша на телефона си точно същия плейлист с песни, който и ние. Или пък да приема същите лекарства? Почти нулева", обясни той. И запита каква е вероятността в такъв случай да показваме едно и също съдържание на 25-26 ученици в клас и те да го възприемат еднакво. При положение, че имат различни интереси и възможности.

Той даде поредица от примери как с помощта на технологиите сложната наука може да бъде представена по интересен и увлекателен начин за учениците. "Ако успея да ги науча да бъдат адаптивни, няма значение какви ще бъдат те след две-три или пет години", посочи д-р Ангелов.

"Образователните технологии на бъдещето ще са тези, които се адаптират към индивидуалността“, коментира и Розалина Лъскова от "Образование без раници". Тя даде пример с платформата на "Кан академия", която постоянно дава обратна връзка за ученика. Учители ползват и Система за учене до майсторство, при която всеки от учениците се насочва и подпомага, докато не постигне 100 процента от търсения резултат.

Проф. Сотир Сотиров от Университета "Асен Златаров" в Бургас представи изградената там Лаборатория за виртуална и добавена реалност. Тя е създадена със съдействието на МОН и община Бургас, и предоставя изключителни възможности за иновативно обучение. "Голяма част от възприятието на човек идва от очите. Такъв тип обучение засилва многократно възприятието", обясни той.

Според основателя на "Уча.се" Дарин Маджаров бъдещето на образованието до голяма степен зависи от ангажираността на родителите. Те трябва да бъдат партньори на образователната система. Ако децата идват на училище с добро възпитание от вкъщи, технологиите и изкуственият интелект могат да бъдат само от полза, смята той. По думите му, в момента платформата "Уча.се" обучава изкуствен интелект, който да знае всичко за сайта. Така децата ще могат да говорят постоянно с изкуствения интелект, който да им дава напътствия. Той може да бъде и помощник на учителя.

В панела се включиха и съоснователят на "Книговище" Искра Джанабетска и Ангел Георгиев от Коалицията за медийна грамотност. Те изтъкнаха важността на развитието на критичното мислене и на способности за четене с разбиране сред учениците.

/ХК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:11 на 21.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация