site.btaНа дигиталните технологии като ускорител на възможности беше посветен първият панел на форума "Образование за утрешния ден"

На дигиталните технологии като ускорител на възможности беше посветен първият панел на форума "Образование за утрешния ден"
На дигиталните технологии като ускорител на възможности беше посветен първият панел на форума "Образование за утрешния ден"
Снимка: Министерство на образованието и науката

Креативност, достъп до умения, голяма възможност, творчество. Така определиха дигиталните технологии участниците в първия панел "Дигиталните технологии като ускорител на възможности" по време на форума "Образование за утрешния ден" с модератор Нели Колева, съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).

Както БТА писа по-рано днес, форумът се организира от МОН и беше открит от премиера акад. Николай Денков и от министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков.

Създаването на платформата "Дигитална раница" е най-големият резултат в процеса на дигитализиране на българското образование с помощта на европейско финансиране, каза Станислав Насвади, експерт към проекта. По думите му това е платформа за всички - за учителите тя е възможност да създават електронни ресурси, а за учениците - да обогатяват знанията си. Тя позволява и на родителите да проследяват резултатите на децата. Отбелязано бе, че по време на пандемията от КОВИД-19 българските ученици успяха бързо да преминат към онлайн обучение благодарение на създадените при започването на проекта акаунти на всички ученици в системата. Акцент бе поставен и върху квалификацията на учителите, както и на осигуряването на техника и електронни ресурси за всички училища - дисплеи, компютри и други устройства. Над 18 000 учители вече са обучени да работят с "Дигиталната раница" и да създават образователни ресурси. Те споделиха, че по този начин ще могат не само да привличат, но и да задържат вниманието, и интереса на учениците си, както и да са "в крак" с поколенията.

Над 73 000 деца са усъвършенствали дигиталните си умения, стана известно по време на форума. Към момента "Дигиталната раница" съдържа близо 300 урока от учител за учител, над 550 уроци за лично ползване, 230 дарени образователни ресурси, над 10 000 свободни ресурси, над 517 видеоуроци за общообразователна подготовка, както и 14 000 общообразователни въпроси, с които ще бъде направена образователна игра за различни класове.

Голяма гордост за екипа е оборудването на петте специализирани училища с техника, която позволява на децата с увреден слух и зрение да комуникират.

"Технологиите не могат да заменят човека, защото не ни обясняват, а госпожата обяснява“, така деца от Средното училище (СУ) "Христо Ботев" в Карнобат обобщават ролята им във видео, заснето от техни по-големи ученици. Директорът Иван Стоянов разказа, че са създали студио в училището, където екип от деца от различни възрасти канят гости, изучават дигитални технологии - как да ги употребяват, да подготвят въпроси и да учат, докато слушат госта. После оценяват работата си, има и конкуренция, и екипност.

За работа по групи и търсене на решение на въпроси говори Йорданка Неделчева, директор на 90-о Средно училище "Ген. Хосе де Сан Мартин" в София. Тя отбеляза, че учителите правят интегрирани уроци чрез съвместно планиране и разработване на дейности. В шести клас например имат задача да решат следния проблем "Как да осветим домовете си за Коледа, ако нямаме електрически ток?", като в работата им се включват възможности от "Дигиталната раница" на МОН.

Учителката по информационни технологии от Основното училище "Александър Георгиев Коджакафалията" Таня Сребрева каза, че игрите на Minecraft и Lego дават възможност на учениците да експериментират. Това са инструменти, с които децата работят в екип, сътрудничат си и развиват критическо мислене, посочи тя. По този начин ученици се направили виртуална разходка до космическа станция, пресъздали са стария Несебър, а преди това са изучили историята на всяка сграда и факти. В Бургас са въвели предмета "Космически изследвания". Дигиталната трансформация развива творчеството и сътрудничеството, заключи Сребрева.

Форумът "Образование за утрешния ден" прoдължава през целия ден, като учители, директори, ученици, университетски преподаватели, предприемачи и представители на неправителствени организации споделят своя опит и добри практики за ефективно използване на дигиталните технологии за подобряване на качеството на преподаването и ученето. Гостите имат възможност да посетят и образователно изложение, на което различни организации и училища демонстрират разработени от тях дигитални ресурси, материали и иновации, които прилагат в обучението на ученици.

/ХК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:51 на 20.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация