site.btaВсяко дете има право на равен шанс и на достъп до качествено образование, каза заместник-министър Мария Гайдарова

EZ 12:57:02 04-11-2021
RI1252EZ.017
приобщаващо образование - форум

Всяко дете има право на равен шанс и на достъп до качествено образование, каза заместник-министър Мария Гайдарова


София, 4 ноември /Димитрина Ветова, БТА/
Всяко дете има право на равен шанс и на достъп до качествено образование и от Министерството на образованието и науката се стремим във всеки ден от учебната година и извън нея това да се случва по подходящия начин. Това заяви заместник-министърът на образованието Мария Гайдарова, която участва онлайн във форума "Образованието в България - пет години след приемане на Закона за предучилищното и училищното образование".
Тя отбеляза, че дуалното образование и кариерното развитие на учениците са важни и ефективни модели за работа с децата и учениците със специални образователни потребности
/СОП/, но най-важно е взаимодействието, сътрудничеството, преходът между детската градина и училището, и между различните степени на средното образование. Вече има добри практики, има детски градини и училища, обучаващи по метода Монтесори. Има също много иновативни училища, които предлагат добрия европейски и световен опит за децата със СОП, но и с поглед в бъдещето. Важно е в условията на пандемия децата със специални потребности да имат достъп до образование по един адекватен начин, каза заместник-министър Гайдарова. Тя заяви, че очаква да бъде информирана за новите идеи и добрите практики, които ще бъдат взети от форума.
Началникът на Регионалното управление на образованието в София-град Ваня Кастрева, която също участва онлайн във форума, заяви, че неговата цел е да се види къде в закона и в подзаконовата нормативна уредба има текстове, които са се оказали неработещи и трябва да бъдат предложени за коригиране от законодателната и изпълнителната власт.


/РИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:46 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация