site.btaМалки местни производители стъпват на онлайн пазара с програма от "Емаг"
IF 14:06:01 25-01-2022
SS1401IF.001
Малки производители - онлайн търговия - Емаг
Малки местни производители
стъпват на онлайн пазара
с програма от "Емаг"
София, 25 януари /Мирослава Митова, БТА/
Платформата за онлайн търговия "Емаг" стартира в края на миналата година програмата "От България", която дава възможност на малки местни производители да се включат в електронната търговия, съобщиха от компанията.
Производителите, включени в програмата ще предлагат продуктите си на над 1,2 млн. потенциални клиенти, ще се възползват от специални обозначения на присъствието си на "Емаг Маркетплейс" (eMAG Marketplace) и могат да получат до 50 процента отстъпка от комисионната. За неправителствени организации (НПО), регистрирани в програмата няма да има комисион.
В програмата "От България" могат да участват малки производители, НПО със самофинансирани производствени дейности и занаятчийски еднолични търговци (ЕТ) - независимо от сферата на дейност, с изключение на хранителната индустрия. Оборотът, който са регистрирали през последната фискална година не трябва да надвишава 150 000 лева.
Очакванията на "Емаг" са, че за първата година приблизително 200 местни производители ще се включат в програмата с над 25 000 продукта. Пет години след стартирането на програмата, малките производители ще са реализирали общи продажби за 14,2 милиона лева чрез платформата "Емаг Маркетплейс", очакват от компанията.
Търговците, които желаят да продават в рамките на инициативата, трябва да произвеждат в България, в съответствие с всички законови правила и разпоредби, като техните продукти могат да включват занаятчийски изделия, направени в малки серии. За да бъдат по-лесни за разпознаване от страна на клиентите, продуктите в програмата ще бъдат маркирани на уебсайта и в мобилното приложение на "Емаг" с етикет "От България".
По данни на Българската Е-комерс Асоциация от 2021 г. над 47 процента от българските потребители са пазарували онлайн, като 88 на сто от тях са го правили от местни търговци. Поддръжката на онлайн магазин изисква сериозни ресурси и инвестиции - за разработване, интегриране на платежни методи, маркетинг и сигурност. Българският "Емаг Маркетплейс" за седма година предоставя на вече близо 5000 онлайн търговци канал за реализиране на продажби, като само за последната година трафикът на платформата е нараснал с 47 процента, с реализирани над 1,3 милиона поръчки, отчита от "Емаг".
"През следващите три години "Емаг" на групово ниво ще инвестира над 50 милиона евро в технологии, развитие на международни пазари и човешки ресурси на платформата. В същото време за нас е важна и инвестицията в местната икономика - подкрепата ни за малките производители и занаятчийските традиции ще създаде повишено търсене и нови работни места, като за местните общности ефектът на програмата ще бъде дълготраен и устойчив", заяви Разван Бланита, директор на "Емаг Маркетплейс" България.
"Емаг" е основана през 2001 г. в Румъния. Компанията за онлайн търговия на дребно има дъщерни дружества в България и Унгария. На платформата на "Емаг" в България се предлагат повече от 1 250 000 артикула от различни категории, включително смартфони, джаджи, телевизори, лаптопи, домакински уреди, продукти за бебета и играчки, стоки за дома и градината, за красота и лична грижа, за автомобила, мода и спорт. Над 250 000 от продуктите на платформата се предлагат от "Емаг" и над 1 000 000 от над 4800 "Маркетплейс" търговци.
/СС/
news.modal.header
news.modal.text