site.btaНов доклад разкрива напредъка на българския бизнес към етично потребление на яйца

Нов доклад разкрива напредъка на българския бизнес към етично потребление на яйца
Нов доклад разкрива напредъка на българския бизнес към етично потребление на яйца
Снимка: Ивона Величкова/БТА, архив

Над 120 компании в България вече са преминали към по-етични алтернативи, но много от големите търговски вериги и хотелски групи все още изостават, сочат данните в първия доклад за напредъка на бизнеса в България по поетите ангажименти за снабдяване с яйца от ферми без клетки, публикуван днес. Това съобщиха от българската организация за защита на животните Сдружение "КАЖИ".

Докладът на "КАЖИ" и международната коалиция Open Wing Alliance анализира публично поетите ангажименти на компаниите и реалното им изпълнение. Добрата новина е, че българският малък и среден бизнес, включително ресторанти, пекарни и магазини, са сред най-бързо адаптиращите се към новите стандарти. От друга страна, някои големи международни вериги в България все още не докладват напредък, което контрастира с ангажиментите, поети от техните международни централи.

"Виждаме, че българските потребители ясно заявяват предпочитанията си към по-хуманно произведени продукти. Компаниите, които отговарят на това търсене, не само изграждат по-добър обществен имидж, но и намаляват бизнес риска от предстоящите законодателни промени в ЕС и стесняването на пазара за яйца от кокошки в клетки", коментира Петя Алтимирска, председател на "КАЖИ".

Сдружението призовава бизнеса в България да последва примера на компаниите, които вече са преминали към снабдяване с яйца от ферми без клетки. Преходът не е само въпрос на етика, но и на дългосрочна бизнес устойчивост, подчертават от "КАЖИ".

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:06 на 04.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация