site.btaИзкуственият интелект все още е рядкост в рекламите, предназначени за нидерландска аудитория

Изкуственият интелект все още е рядкост в рекламите, предназначени за нидерландска аудитория
Изкуственият интелект все още е рядкост в рекламите, предназначени за нидерландска аудитория
Снимка: AP /Michel Euler

Изкуственият интелект все още не е навлязъл в голям мащаб в рекламите, предназначени за нидерландска аудитория, установяват радио Бе Не Ар и компанията за откриване на дийпфейк "ДъкДъкГуз" (DuckDuckGoos). По-голямата част от рекламите все още са създадени от хора. "Това всъщност е приятна изненада", каза Марк Евенблий от "ДъкДъкГуз", цитиран от сайта "Ен Ел Таймс".

Бе Не Ар е поискало от "ДъкДъкГуз" да проучи над 250 реклами, показвани на нидерландската аудитория в мрежите "Стер"(Ster), "Мета" (Meta) и "ТикТок" (TikTok). Само няколко от тях са се оказали частично или изцяло направени с помощта на изкуствен интелект. Само една - реклама на приложение с изкуствен интелект - е съдържала видео изображения с изкуствен интелект. Няколко други са използвали техники като пренасяне на стила, при което реалната снимка или видеоклип се редактира, за да изглежда като нарисувана например, или текст в реч, при който глас на ИИ обяснява продукта.

"Със сигурност очаквах повече реклами с ИИ в "Мета" и "ТикТок" ", казва Евенблий. "Най-малкото повече изображения и гласове с изкуствен интелект. Самият аз ги виждам доста често, но нашата извадка показа, че по-голямата част от тях са просто създадени от хора. Това всъщност е приятна изненада."

Брит Кентър от "УиЕйджънси" (We Agency), рекламна агенция, която се фокусира върху кампании със социално въздействие, е по-малко изненадана.

"Изкуственият интелект се използва в стратегията и създаването, в предварителната и постпродукцията, но все още ни е трудно, когато започне да превзема "човешкото" - казва тя. "Все още не съм имала нито един брифинг, в който да се казва, че трябва да използваме изкуствен интелект". Тя допълва, че агенциите сами правят своя избор в това отношение, но допълва, че чувства "етична отговорност" да търси в рекламата колкото се може повече човешкия елемент.

/ЕС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 13:42 на 19.04.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация