site.btaАвтомобилни заводи в Европа и Северна Америка са застрашени от затваряне през 2025 г., пише "Гартнър" в доклад
Няколко европейски и северноамерикански автомобилни завода са изложени на риск да преустановят дейност или да бъдат продадени през 2025 година, след като автомобилните компании изпитват трудности от свръхкапацитета и ценовата конкуренция, се посочва в доклад на американската компания "Гартнър" (Gartner), оповестен днес и цитиран от Ройтерс.
Производителите на автомобили вероятно ще намалят производствения си капацитет в Европа и Северна Америка през 2025 г., след като са изправени пред трудности от постигането на целите за въглеродни емисии и от налагането на нови митнически тарифи, докато доминацията на китайските електрически превозни средства (EV) ще се увеличи поради предимството на азиатската страна в софтуера и електрификацията, пише в доклада.
Затварянето или евентуални продажби на заводи е по-вероятно да се случи в страни с високи разходи за производство, където политическият и обществен натиск ще бъдат компенсирани от нарастваща конкуренция, обяви Педро Пачеко, вицепрезидент на "Гартнър" пред Ройтерс.
"Натискът се увеличава и това ще накара броя на автомобилните производители да вземат по-прагматични решения", допълва той.
Китайските автомобилопроизводители биха могли да купуват заводи, за да преодолеят търговските бариери или да отворят нови фабрики в европейски страни с по-ниски разходи, както и в държави партньори за свободна търговия като Мароко или Турция, прогнозира компанията.
Опасявайки се от нарушаване на правилата на ЕС относно емисиите на въглероден диоксид от 2025 г., председателят на Управителния съвет на "Бош" (Bosch) Щефан Хартунг заяви днес, че Общността трябва да се въздържа от глобяване на компании, които не изпълняват целите.
Европейската автомобилна индустрия вече трудно може да постигне целите си за 2030 и 2035 г. за електрически автомобили, каза Люк Шател, председател на френската Автомобилна платформа, обединяваща индустрията във Франция (Plateforme automobile - PFA).
"Рискът е в крайна сметка да намалим продажбите на превозни средства с двигатели с вътрешно горене, за да увеличим изкуствено" продажбите на електромобили, заяви той пред Ройтерс.
Въпреки предизвикателствата пред електрификацията в сектора, "Гартнър" очаква доставките на електрически автобуси, автомобили, ванове и тежкотоварни камиони да нараснат като цяло със 17 на сто през 2025 г., като повече от 50 на сто от всички модели превозни средства, предлагани на пазара от автомобилните производители, ще бъдат електромобили до 2030 г., прогнозира компанията.
За да постигнат екологичните цели, производителите на автомобили може да закупят софтуерна архитектура от по-нови производители на електромобили и дигитални фирми, да стимулират центрове за изследване и развитие в технологични центрове или да си партнират с технологични компании, за да създадат самофинансирани съвместни предприятия за електромобили, допълни Педро Пачеко.
/СЛС/
news.modal.header
news.modal.text