site.btaИКЕА отчете спад на годишната печалба през финансовата си 2024 година

ИКЕА отчете спад на годишната печалба през финансовата си 2024 година
ИКЕА отчете спад на годишната печалба през финансовата си 2024 година
Снимка: AP/Peter Morrison

Плановете за нови мита от страна на избрания за президент на САЩ Доналд Тръмп ще затруднят шведския гигант за производство и продажба на мебели ИКЕА (IKEA) да поддържа ниски цени. Това съобщи Ройтерс, цитирайки изказване на Хувенсио Маезту, заместник главен изпълнителен директор и финансов директор на "Ингка груп" (Ingka Group), която притежава по-голяма част от магазините на ИКЕА в световен мащаб и представлява приблизително 90 на сто от нейните глобални продажби.

Тръмп обеща нови, по-високи мита върху вноса от трите най-големи търговски партньора на САЩ - Канада, Мексико и Китай, предизвиквайки безпокойство сред правителствата и компаниите.

Около 30 на сто от продуктите на ИКЕА се доставят от азиатски страни, включително Китай, а 70 на сто идват от Европа, допълни Маезту.

САЩ е вторият по големина пазар за шведската компания, като представлява 13,2 на сто от продажбите й през финансовата 2024 година.

"За нас търговските бариери по света, независимо дали са от една или друга държава, ограничават възможностите да направим нещата по-достъпни", заяви Маезту. 

ИКЕА намали цените на продуктите си през 2024 г., привличайки повече купувачи, но това доведе до спад в годишната нетна печалба на компанията, допълва Ройтерс.

"Ингка груп" отчете нетна печалба от 800 милиона евро (841,28 милиона долара) за финансовата 2024 г., приключила на 31 август, което е спад с 1,5 милиарда евро спрямо предходната финансова година. Маржът на оперативната печалба е 3 на сто, което отговаря на 1,3 милиарда евро, или спад с 2 милиарда евро на годишна база.

Приходите на "Ингка груп" са намалели с 5,5 на сто спрямо миналата година, до 41,8 милиарда евро, включително продажбите на дребно на ИКЕА в размер на 39,6 милиарда евро. Компанията обаче заяви, че по-ниските цени са помогнали за повишаване на посещаемостта във физическите магазини с 3,3 на сто. Онлайн посещенията са се увеличили с 28 на сто.

"Продажбите се развиват добре, откакто започнахме тази фискална година и това е потвърждение, че дори и да продаваме на по-ниска средна цена, ние продаваме повече количества и получаваме достъп до много повече хора", заяви Хувенсио Маезту.

Германия бе най-големият пазар за ИКЕА, представляващ 15,5 на сто от продажбите, следвана от САЩ, Франция, Великобритания и Италия.

По-рано този месец "Интер Икеа" (Inter Ikea), собственикът на най-голямата марка за мебели в света, обяви по-висока печалба за 2024 г., благодарение на по-ниските лихвени плащания и въпреки резкия спад на приходите, след като намали цените на широка гама продукти, припомня Ройтерс.

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:29 на 27.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация