site.btaПродажбите на ИКЕА в Германия намаляват на фона на висока инфлация и намалено търсене
Шведският гигант за производство и продажба на мебели ИКЕА (IKEA) отчете спад на приходите си през изминалата финансова година в Германия, най-големият чуждестранен пазар за компанията, с 4,3 на сто, показват оповестени днес данни, цитирани от ДПА.
Въпреки спада приходите на ИКЕА в страната са в размер на 6,16 милиарда евро (6,71 милиарда долара), което е вторият най-добър годишен резултат за компанията през последните 50 години, откакто оперира на пазара в Германия.
В световен мащаб през финансовата 2024 година, приключваща на 30 август т.г., приходите на ИКЕА намаляват с 5,3 на сто (спрямо предходната финансова година), което се дължи до голяма степен на по-ниските цени на основни продукти, обясняват от компанията.
Периодът беше белязан и от висока инфлация, повишаващи се лихвени проценти и намалено потребителско търсене, допълниха оттам.
Шведската корпорация обяви планове за подобряване на достъпността във всеки свой сегмент за продажба, подобряване на устойчивостта и предлагане на достъпни цени в бъдеще.
В момента в Германия ИКЕА генерира около една четвърт от продажбите си онлайн. Броят на виртуалните посещения се е увеличил с 15 на сто в сравнение с предходната година, достигайки 252,6 милиона и изпреварвайки физическите магазини, които са имали 79,5 милиона посетители, което представлява годишен спад с 2,9 на сто.
Средният разход за покупка онлайн е 217,31 евро, което е почти двойно повече от средните продажби в размер на 108,98 евро във физическите магазини. Междувременно приходите от храни и напитки на компанията "ИКЕА Фууд" (IKEA Food) остават без изменение - на ниво 266 милиона евро, докато през предходната финансова година нараснаха с над 30 на сто.
/ИЦ/
news.modal.header
news.modal.text