site.btaТемата за устойчивия бизнес бе във фокуса на дискусиите в рамките на Green Transition Forum 4.0

Темата за устойчивия бизнес бе във фокуса на дискусиите в рамките на Green Transition Forum 4.0
Темата за устойчивия бизнес бе във фокуса на дискусиите в рамките на Green Transition Forum 4.0
"Green Transition Forum 4.0 - Новите перспективи пред Централна и Източна Европа", сесия 4: "fireside chat - прилагане на ESG за устойчив бизнес". Снимка: Христо Касабов/БТА

Представители на бизнеса, неправителствените организации и научните среди дискутираха възможностите и трудностите при постигане на устойчивост за индустрията и обществото в контекста на ESG стандартите за екологично, социално и корпоративно управление на сесията "Fireside chat - прилагане на ЕЅԌ за устойчив бизнес" в рамките на тридневната конференцията за зелената сделка "Green Transition Forum 4.0: Новите перспективи пред Централна и Източна Европа (ЦИЕ)". Форумът е организиран от Dir.bg и 3Е-news. БТА е медиен партньор на форума.

"Устойчивост означава нещо, което оцелява във времето и остава", каза Елен Василина, президент и основател на Института "Форум Трокадеро". Тя посочи, че устойчивостта означава, че използването на ресурсите става интелигентно и ефективно, така че да се премине към кръговия модел на дейността. Трябва да спринтираме, за да наваксаме, допълни Василина, като изтъкна, че съществуват и трудности при финансирането на зеления преход, но подчерта, че когато се мисли за устойчивост, трябва да се работи за дългосрочни инвестиции в човешкия капитал. Тя изтъкна и необходимостта от инвестиции в иновациите за постигане на устойчивост. Иновациите трябва да бъдат включени във веригата на стойност, заяви тя.

Бризеида Гьоза, съосновател на ConsciESG, посочи, че устойчивата дейност трябва да създава и печалба. По думите й не всички са готови да прилагат устойчивите практики в дейността си, защото за да стане това, тези приниципи трябва да бъдат включени в основната стратегия и всички процедури на дейността. Тя допълни, че в ConsciESG вече е намерена връзката между устойчивостта и финансовите аспекти на дейността. Екологичното и социално управление не е само притурка, а е естеството на дейността, каза Бризеида Гьоза. Тя съобщи, че организацията работи с около 3000 компании и допълни, че по модела, който се прилага при тях, се постига не само устойчивост, но и добри финансови резултати.

Нашият приоритет номер едно е хората да престанат да пушат цигари, имаме технологии, които наричаме продукти без дим и те са по-малко вредни, отколкото цигарите и знаем, че това е пътят напред, каза Демиан Пинтос, главен изпълнителен директор на "Филип Морис България". По отношение на екологичните принципи искаме светът след нас да е по-добър, отколкото е в момента и за целта първото, което ще направим, е цигарите да изчезнат, допълни той. Устойчивостта е дълго пътуване и е важно компаниите да знаят какви стъпки трябва да предприемат, за да я постигнат, каза Демиан Пинтос. Той разказа, че този процес е започнат в компанията преди повече от десет години, като изтъкна, че за този период са инвестирани значителни средства в различни технологии, като са били привлечени и редица учени.

Дженифър Хоуи - "Корпоративна устойчивост и външни отношения" в Група "Аурубис", посочи, че за компанията понятието устойчивост е свързано със зеления преход, като целта е постигане на устойчиво производство. Хоуи напомни, че производството на мед изисква много електроенергия и посочи, че разбирането на компанията за производство по устойчив начин е свързано с нуждата от инвестиции в пътната карта за декарбонизация. Искаме да произвеждаме мед по устойчив начин и то по цялата верига за доставки, допълни Дженифър Хоуи. По думите й предприятието произвежда мед с 45 на сто по-малък въглероден отпечатък от конкурентите си. Амбицията на компанията е не само да има по-малко въглеродни емисии, но и да прилага и рециклирането. Ако искаме по-устойчива мед, ако искаме зелен преход, трябва да имаме законодателна рамка, която да ни подкрепя, заяви Хоуи. 

Константин Делисивков, управляващ директор на "Енергео" ЕООД, член на групата "Геотехмин", заяви, че мисията на компанията е да гарантира на клиентите си пакетна услуга, свързана със сигурните нискоемисионни доставки на конкурентни цени. Основното, за да постигне бизнесът своите ESG цели, е на първо време да го има, което означава, че той се нуждае от сигурност и конкурентни цени на доставките, смята Делисивков. Дългосрочната стратегия за устойчиво развитие на нашия бизнес е насочена и за намаляване на енергийното отражение от него, важна е и темата за енергийната ефективност, както и електрификацията, допълни той.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:52 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация