Българската асоциация за електромобилност:

site.btaБезопасността е свързана с разширяване на възможностите за придвижване с електрически тротинетки и велосипеди, а не с тяхното ограничаване

Безопасността е свързана с разширяване на възможностите за придвижване с електрически тротинетки и велосипеди, а не с тяхното ограничаване
Безопасността е свързана с разширяване на възможностите за придвижване с електрически тротинетки и велосипеди, а не с тяхното ограничаване
Снимка: Пиксабей

Безопасността е тясно свързана с разширяване на възможностите за придвижване с електрически тротинетки и велосипеди, а не с тяхното ограничаване. Това пише в позиция от Българската асоциация за електромобилност във връзка с проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за организация на движението на територията на Столична община, засягащ индивидуалните електрически превозни средства (електрическите тротинетки).

Електрическите тротинетки са доказано по-безопасни от автомобилите, които отнемат стотици животи годишно и причиняват увреждания на хиляди хора. На този фон инцидентите с електрически тротинетки са единици. Същевременно по наши изследвания повечето водачи на тротинетки са слезли от автомобили, пише още в позицията от асоциацията. Оттам допълват, че електрическите тротинетки са естествено решение на много от най-значимите проблеми на съвременните градове - претоварен трафик и задръствания, мръсен въздух, липса на достатъчно паркоместа, високи нива на шум и др.

От Българската асоциация за електромобилност считат, че с предлаганите промени се ограничава движението на електрически тротинетки и велосипеди през парковете, без да се предложат алтернативни варианти за преминаване в тези зони. Освен това невъзможността водачите на тротинетки да преминават през парковете ще ги принуди да се влеят в трафика, което ще застраши допълнително тях самите. Друг вариант пред водачите на тротинетки ще бъде да се върнат отново на колите, увеличавайки допълнително задръстванията и рисковете от наистина сериозни катастрофи. От асоциацията добавят, че много семейства с деца карат колела в парковете за забавление, а с посочените промени това на практика ще им бъде забранено. Нещо повече - единствената възможност децата да карат колела ще се окаже на улицата.

"Вносителите споменават единични инциденти с електрически тротинетки, сякаш това е масова практика, но успоредно с това виждаме стотици, ако не и хиляди сериозни инциденти с автомобили годишно. Отново напомняме, че повечето водачи на електрически тротинетки са слезли от леки коли. Нека не забравяме, че всяка електрическа тротинетка (независимо дали е под наем или лична) е преди всичко една кола по-малко на пътя", изтъкват от асоциацията в позицията си 

От Българската асоциация за електромобилност са притеснени също така, че няма изградена ясна визия за развитието на велосипедната инфраструктура и градската мобилност на територията на Столична община. Затова оттам предлагат в най-кратки срокове да започне обществено обсъждане за изграждане на стратегия за градската мобилност на територията на Столична община и достигането на поне 500 км. велосипедна инфраструктура до 2030 година. Друго предложение на асоциацията е изграждане на велосипедни трасета през големите паркове най-късно до края на 2024 година, както и развитие на велосипедните паркинги.  Асоциацията предлага още разрешената скорост на територията на парковете да е 15км/ч. Това е компромисно решение и за двете страни. "Смятаме, че така по никакъв начин няма да се застраши здравето на пешеходците, но и няма да се ограничи този по-безопасен, удобен и екологичен персонален транспорт", пише още в позицията на Българската асоциация за електромобилност.

БТА припомня, че обществената консултация на Проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредбата за организация на движението на територията на Столична община се откри на 1 юни тази година и приключва днес, 3 юли. Вносители на проекта са Георги Георгиев, Прошко Прошков, Димитър Вучев, Зафир Зарков, Карлос Контрера, Радослав Влахов и Симеон Колев.

/ЕС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:15 на 03.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация