site.btaВсеки чакащ камион по границата губи по 200 евро на ден, заяви евродепутатът Андрей Новаков

Всеки чакащ камион по границата губи по 200 евро на ден, заяви евродепутатът Андрей Новаков
Всеки чакащ камион по границата губи по 200 евро на ден, заяви евродепутатът Андрей Новаков
БТА, София (24 септември 2024) На снимката (от ляво надясно): евродепутатът Андрей Новаков, председателят на Комисията по външна политика на 50-ото Народно събрание на Република България Бойко Борисов, ръководителят на Представителството на Европейската комисия в България Йорданка Чобанова, посланикът на Унгария у нас Миклош Борош, посланикът на Румъния у нас Бръндуша Предеску. Снимка: Христо Касабов/БТА (БТ)

Всеки камион, чакащ на границата, губи по 200 евро на ден на своя собственик. Това заяви българският евродепутат от ГЕРБ-СДС/ЕНП Андрей Новаков, който взе участие в дискусия на тема: „Цената на оставането извън Шенгенското пространство — въздействието върху България и Румъния“. Форумът се провежда в София и е организиран от Българската стопанска камара - съюз на българския бизнес (БСК), съвместно с Европейския икономически и социален комитет (ЕИСК).  

„Има един мит, който трябва да разбием – опашките по границите между България и Румъния не са български или румънски проблем. Когато застанеш на Дунав мост 2 при Видин, там ще видиш германски камион, пълен с гръцка стока, с полски шофьор, предназначена за италианския клиент. Това е връзка, от която зависи европейският единен пазар, това не е само български проблем“, посочи той. 

„Отговорите за Шенген няма да дойдат нито от Виена, нито от Будапеща, нито от Брюксел. Те ще дойдат най-вече от София и Букурещ. За жалост инерцията, която беше набрана през последните години, беше пропиляна. Вярвам, че имаше моменти, в които само конюнктурата в една или друга държава ни попречи. Вярвам, че ако излъчим много силен сигнал за единство на 27 октомври, има шанс нещо положително да се промени“, каза още Новаков. 

Той посочи, че решаването на политическите въпрос в България е „основният ключ“ страната ни да продължи напред към отпадането на граничния контрол и по суша. 

„Българският транспортен бранш генерира около 20 % от брутния вътрешен продукт на България. Ние сме изключително конкурентоспособни“, посочи Новаков. Той припомни, че продължава и борбата срещу „Пакет мобилност“, като предстои съдът да се произнесе срещу две от жалбите на България. 

БТА припомня, че България и Румъния бяха приети в Шенген по въздух и море на 31 март 2024 г. През юли от доклад на Института за икономически изследвания към Българската академия на науките, представен от служебния министър на икономиката Петко Николов, стана ясно, че преките загуби за България от забавянето на пълното присъединяване към Шенген възлизат на над 400 милиона евро. Еврокомисарят по вътрешните работи Илва Йохансон през юни изрази очакване до края на годината да има решение за отпадане на вътрешните сухопътни шенгенски граници на България и Румъния. 

/РН/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:08 на 27.09.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация