site.btaБар и София са единствените две международни линии на сръбските железници

Бар и София са единствените две международни линии на сръбските железници
Бар и София са единствените две международни линии на сръбските железници
Снимка: БТА

Ако в миналото е било възможно да се пътува с влак от Белград до почти всяка важна дестинация в Европа, включително до далечния Малмьо в Швеция, днес Сърбия има само една международна пътническа влакова линия, която тръгва от нейната столица, пише днес вестник "Данас".

Според запознати причината за внезапния спад в този сегмент е дългогодишната липса на инвестиции в транспортни средства, както и неадекватната поддръжка на железопътната инфраструктура.

Професионалисти посочват, че подобна ситуация се отразява много зле на интересите на сръбските железници, които иначе биха могли да съберат значителни средства, тъй като има голям интерес на пътници към дестинации в Босна и Херцеговина, Хърватия, Словения, Гърция и други страни.

С други думи, гражданите биха пътували с влак в чужбина по-често, ако имаха възможност, тоест ако имаше повече влакове по такива дестинации.

За съжаление сегашната ситуация е такава, че освен международния влак по маршрута Белград – Бар в Черна гора има само още един влак от Сърбия за други страни - този за България по маршрута Димитровград /Цариброд/ – София.

Има и международен влак "Иво Андрич" по маршрута Суботица - Будапеща (с прекачване в Келебия), но сега не е в движение поради изграждането на високоскоростната линия Белград - Будапеща. През лятото се движеше и сезонният влак Белград-Солун, но дори и този влак вече не се движи след избухването на пандемията от коронавирус.

Компанията "Сърбия воз", която се занимава с пътнически превози, обяви миналата година възможността за въвеждане на два влака до Румъния по маршрутите Вършац-Тимишоара и Кикинда-Тимишоара, но засега този план не е осъществен.

По време на посещението си в Словения през април министърът на транспорта, строителството и инфраструктурата на Сърбия Горан Весич обсъди с домакините си реконструкцията на железопътната линия от Белград през Загреб до Любляна и Виена и на високоскоростен влак.

Председателят на Съюза на железничарите на Сърбия Драган Ранджелович каза за "Данас", че основният проблем, поради който в Сърбия се движи само един международен влак от Белград, е, че Сърбия не разполага с достатъчен брой вагони за превоз на пътници.

/ВН/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:18 на 03.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация