site.btaКакво постигна досега климатичната конференция в Глазгоу - коментари от американския и британския печат
ZB 09:29:31 03-11-2021
MY0927ZB.006
Печат - климат - конференция
Какво постигна досега климатичната конференция
в Глазгоу - коментари от американския и
британския печат
София, 3 ноември /БТА/
Със сделките за метана и обезлесяването климатичната конференция в Глазгоу предлага надежда след песимистичното начало, пише в. "Ню Йорк таймс".
Световните лидери, събрали се в Глазгоу, постигнаха споразумения за намаляване на емисиите на метан и спиране на обезлесяването, давайки тласък на усилията за борба с климатичните промени. В същото време до края на конференцията предстоят още по-трудни преговори, за да се намерят начини за избягване на катастрофално затопляне на планетата.
Американският президент Джо Байдън, който приключи участието си във форума, заяви, че САЩ са обещали да си партнират с уязвимите страни в борбата с климатичните промени. Той също така изрази увереност, че вътрешнополитическият му дневен ред във връзка с климата е напът да бъде одобрен от Конгреса на САЩ въпреки трудностите, с които се сблъсква.
Според Байдън конференцията е възстановила лидерската роля на САЩ по проблем, който той определи като екзистенциална заплаха за човечеството. Президентът каза, че Америка ще продължи да гони все по-амбициозни цели във връзка с климата. Най-значимите споразумения, постигнати вчера в Глазгоу, засягат области, в които по думите му САЩ възнамеряват да действат решително - намаляването на емисиите на метан и защитата на горите по света, отбелязва "Ню Йорк таймс".
Байдън разкритикува президентите на Китай и Русия заради това, че не са се присъединили към другите лидери в конференцията. Според него по този начин те са се отказали от възможността да окажат глобално влияние, посочва в. "Уолстрийт джърнъл".
Байдън изразходва голямо количество изкопаеми горива в името на борбата с климатичните промени, коментира в. "Вашингтон таймс". Президентът беше обвинен в лицемерие заради кортежа си от 85 автомобила, с които пристигна за срещата на Г-20 в Рим през уикенда, а след това за кортежа си от 21 автомобила при пътуването му от Единбург до Глазгоу за конференцията за климата, изтъква изданието.
Според наличната информация антуражът на Байдън включвал четири самолета и един хеликоптер, което накара сенаторът Джон Барасо от комисията за енергията и природните ресурси към Сената на САЩ да повдигне въпроси за въглеродния отпечатък на американското правителство. Републиканецът изпрати писма до висши правителствени служители със запитване колко струва конференцията на данъкоплатците, каква е числеността на служителите от изпълнителната власт и придружаващия персонал, присъстващи на конференцията, и какво е въздействието от тяхното пътуване от гледна точка на парниковите емисии.
Съобщава се, че конференцията е довела до "задръстване" от частни самолети. По изчисления на британската преса над 400 неекологични частни самолета са докарали висши длъжностни лица и знаменитости за форума в Глазгоу. Някои от тях после са се качили на лимузини, за да стигнат до мястото на конференцията.
В. "Дейли мейл" отбелязва, че по най-скромни сметки частните самолети, пристигащи за конференцията, биха изгорили общо 13 000 тона въглероден диоксид, което се равнява на потребяваното количество от над 1600 британци за цяла година.
Налагането на международна цена за въглеродните емисии може да намали отделянето на парникови газове в глобален план с 12 процента, а това да струва по-малко от 1 процент от световния брутен вътрешен продукт, се казва в доклад на Световния икономически форум и "ПрайсуотърхаусКупърс", цитиран от в. "Гардиън". Според доклада облагането на замърсяването би струвало по-малко от икономическите загуби, причинени от последиците от климатична криза, посочва изданието. /БТА/
/Илиян Могиларски/
/МИМ/
MY0927ZB.006
Печат - климат - конференция
Какво постигна досега климатичната конференция
в Глазгоу - коментари от американския и
британския печат
София, 3 ноември /БТА/
Със сделките за метана и обезлесяването климатичната конференция в Глазгоу предлага надежда след песимистичното начало, пише в. "Ню Йорк таймс".
Световните лидери, събрали се в Глазгоу, постигнаха споразумения за намаляване на емисиите на метан и спиране на обезлесяването, давайки тласък на усилията за борба с климатичните промени. В същото време до края на конференцията предстоят още по-трудни преговори, за да се намерят начини за избягване на катастрофално затопляне на планетата.
Американският президент Джо Байдън, който приключи участието си във форума, заяви, че САЩ са обещали да си партнират с уязвимите страни в борбата с климатичните промени. Той също така изрази увереност, че вътрешнополитическият му дневен ред във връзка с климата е напът да бъде одобрен от Конгреса на САЩ въпреки трудностите, с които се сблъсква.
Според Байдън конференцията е възстановила лидерската роля на САЩ по проблем, който той определи като екзистенциална заплаха за човечеството. Президентът каза, че Америка ще продължи да гони все по-амбициозни цели във връзка с климата. Най-значимите споразумения, постигнати вчера в Глазгоу, засягат области, в които по думите му САЩ възнамеряват да действат решително - намаляването на емисиите на метан и защитата на горите по света, отбелязва "Ню Йорк таймс".
Байдън разкритикува президентите на Китай и Русия заради това, че не са се присъединили към другите лидери в конференцията. Според него по този начин те са се отказали от възможността да окажат глобално влияние, посочва в. "Уолстрийт джърнъл".
Байдън изразходва голямо количество изкопаеми горива в името на борбата с климатичните промени, коментира в. "Вашингтон таймс". Президентът беше обвинен в лицемерие заради кортежа си от 85 автомобила, с които пристигна за срещата на Г-20 в Рим през уикенда, а след това за кортежа си от 21 автомобила при пътуването му от Единбург до Глазгоу за конференцията за климата, изтъква изданието.
Според наличната информация антуражът на Байдън включвал четири самолета и един хеликоптер, което накара сенаторът Джон Барасо от комисията за енергията и природните ресурси към Сената на САЩ да повдигне въпроси за въглеродния отпечатък на американското правителство. Републиканецът изпрати писма до висши правителствени служители със запитване колко струва конференцията на данъкоплатците, каква е числеността на служителите от изпълнителната власт и придружаващия персонал, присъстващи на конференцията, и какво е въздействието от тяхното пътуване от гледна точка на парниковите емисии.
Съобщава се, че конференцията е довела до "задръстване" от частни самолети. По изчисления на британската преса над 400 неекологични частни самолета са докарали висши длъжностни лица и знаменитости за форума в Глазгоу. Някои от тях после са се качили на лимузини, за да стигнат до мястото на конференцията.
В. "Дейли мейл" отбелязва, че по най-скромни сметки частните самолети, пристигащи за конференцията, биха изгорили общо 13 000 тона въглероден диоксид, което се равнява на потребяваното количество от над 1600 британци за цяла година.
Налагането на международна цена за въглеродните емисии може да намали отделянето на парникови газове в глобален план с 12 процента, а това да струва по-малко от 1 процент от световния брутен вътрешен продукт, се казва в доклад на Световния икономически форум и "ПрайсуотърхаусКупърс", цитиран от в. "Гардиън". Според доклада облагането на замърсяването би струвало по-малко от икономическите загуби, причинени от последиците от климатична криза, посочва изданието. /БТА/
/Илиян Могиларски/
/МИМ/
news.modal.header
news.modal.text