site.btaАТА: В Тирана беше открит форум на Националното събрание на албанския език
Националното събрание на албанския език откри работата си днес със специална церемония в Двореца на бригадите в Тирана. Това ще бъде двудневен форум, по време на който ще бъдат обсъдени предизвикателствата и възможностите на албанския език в съвременната епоха, предаде за БТА албанската агенция АТА.
Във форума участват представители на образователни институции, видни дейци от образованието, езикознанието, литературата, научните изследвания и обществените комуникации, както и млади хора, студенти и ученици.
Премиерът Еди Рама също присъства на церемонията по откриването, за да отправи посланието си към Националното събрание на албанския език.
От своя страна, министърът на образованието Огерта Манастирлиу акцентира върху значението на албанския език като основен стълб на албанската национална идентичност и история. Затова трябва да сме единни, за да опазим езиковото наследство, каза тя.
„Обявяването на 22 ноември (денят на конгреса в Манастир (Битоля - бел. ред.), където е одобрена азбуката на албанския език) за официален празник, както и 2024 г. за година на албанския език ясно отразява значението, което придаваме на въпроса за запазването, популяризирането и развитието на нашия национален език. Бързото технологично развитие, масовото движение на народите, сблъсъкът с други култури изискват добра и задълбочена подготовка, особено по отношение на езика”, каза Манастирлиу.
Тя отбеляза, че в рамките на Годината на албанския език министерството на образованието се е ангажирало с модернизирането на образователната система, като се започне с актуализирането на рамката на учебната програма.
Освен това албанското правителство оказва подкрепа на диаспората. Финансирането на програмата „Учители за Гърция" осигурява подкрепа за учителите, които преподават албански в диаспората, каза Манастирлиу.
(Новина, избрана от албанската агенция АТА за публикуване от БТА съгласно договора за сътрудничество между агенциите)
/ЕЩ/
news.modal.header
news.modal.text