site.btaВъзпитаници на училище „Абагар“ в Италия осъществиха „пътуване към корените“ в България
Ученици от Българското неделно училище „Абагар“ в Рим, Ладисполи и Нетуно тръгнаха по следите на българските столици. Това стана ясно от публикация във Фейсбук страницата на просветното средище.
Децата бяха на екскурзия в България по проект на Национална програма „Образователни маршрути - България 2024 г.“ на Министерството на образованието и науката. Образователното пътешествие, чието мото беше „Пътуване към корените“, премина през старите столици на България - Плиска, Велики Преслав и Велико Търново.
В първия ден от своята екскурзия децата посетиха Велико Търново. „Думите никога не стигат за да опишат красотата и обаянието на този град! Не ни изплашиха високите температури - балансирахме с добро настроение, прекрасни впечатления от местата, които посетихме и зараждащи се нови приятелства“, споделиха от училище „Абагар“.
Неговите възпитаници разгледаха Самоводската чаршия, Къщата с маймунката, църквата „Св. Четиридесет мъченици“, музея „Възраждане и учредително събрание“ и Музея на восъчните фигури.
През втория ден от пътешествието учениците бяха във Велики Преслав и Плиска, видяха и Мадарския конник.
Те имаха възможност да участват в лаборатория по археология, организирана от Археологически музей „Велики Преслав“.
„Търсихме и откривахме артефакти, номерирахме, съхранявахме ги, след това се запознахме с трудната професия на реставратора като опитахме да реставрираме и сами откритите артефакти. И като истински преславски книжовници всеки участник изработи свитък със своята история от преживяното в музея, подпечатан с восъчен печат“, разказаха от училището.
„Продължихме нашето пътешествие към Плиска и бяхме топло посрещнати от нашите приятели - партньори от музея. Изключително интересна беседа, впечатляващ модел на голямата базилика и много, много интересни експонати и нови и завладяващи впечатления! Завършихме деня в прохладните сенки и пещери на мадарската планина, съзерцавайки величествения Мадарски конник...“, добавиха от учебното заведение.
В рамките на третия ден от своето пътешествия учениците разгледаха крепостта „Царевец“, парка „Мини България“ и Архитектурно-музеен резерват „Арбанаси“.
„Не може да се усети истински духът на Търновград без да си посетил крепостта „Царевец“. Един архитектурен средновековен паметник, в който видяхме и усетихме единението между човек и природа, сцена на важни събития от историята на Второто българско царство, дом на българските царе и патриарси“, отбелязаха от учебното заведение.
„Посещението на парка „Мини България“ пък ни вдъхнови с прекрасни идеи за маршрут на следващата ни училищна екскурзия“, добавиха от там.
След това пътуването продължи към архитектурния резерват „Арбанаси“.
„Калдъръмени улички, нагиздени балкони, китни градини с пауни - наслада за сетивата в горещия следобед. А колко се изненадаха децата, когато уличката ни изведе до сграда, на която беше изписано „Читалище“ - истински възрожденски център на духовността, както разказаха нашите учители по история“, заявиха от просветното средище.
В последния ден от своята екскурзия неговите възпитаници посетиха пещерата „Съева дупка“.
„Подготвени за 25-градусовата температурна разлика се спуснахме в подземните зали на пещерата. Уникални форми и образувания беше изваяла невидимата ръка на майката природа, в които въображението на децата откри животни, личности, замъци… като в истинска приказка... която завърши с песни в голямата зала на пещерата, сцена на много концерти и събития, за които ни разказа любезният екскурзовод“, разказаха от училище „Абагар“.
„Така завърши нашето образователно „пътуване към корените“. Тръгваме си, изпълнени с толкова прекрасни впечатления и емоции от нашата България, че вече планираме следващото ни пътешествие, за да научим и видим повече и повече от нейните богатства“, заявиха от учебното заведение.
/АГ/
news.modal.header
news.modal.text