site.btaЯпонски гимназисти внесоха в ООН подписка за премахване на ядрените оръжия

Японски гимназисти внесоха в ООН подписка за премахване на ядрените оръжия
Японски гимназисти внесоха в ООН подписка за премахване на ядрените оръжия
Междуконтинентална балистична ракета "Сармат", 20 април 2022 г. Снимка: Roscosmos Space Agency Press Service via AP.

Група от 22 японски гимназисти внесе в ООН набор от подписи, призоваващи за премахване на ядрените оръжия, и присъства на конференцията за разоръжаване на световната организация в Женева, предаде Киодо.

Учениците на възраст от 15 до 18 години, които бяха избрани за пратеници на мира от граждански комитет от Нагасаки, се срещнаха и с Каролин-Мелани Реджимбал, ръководителка на службата на Службата на ООН по въпросите на разоръжаването в Женева.

"Светът без ядрени оръжия е цел, която трябва да бъде споделяна от цялото човечество", заяви Косаку Окимото, 16-годишен ученик от Хирошима, по време на срещата с Реджимбал.

17-годишният Сето Сугимори от префектура Фукуока от своя страна заяви, че тъй като средната възраст на оцелелите от атомната бомба (на японски хибакуша), вече е над 85 години, броят на "желаещите да споделят историите си с нас намалява всяка година".

Комитетът от Нагасаки избира пратеници на мира всяка година от кандидати от цялата страна. Последната група предаде в офиса в Женева комплект от 96 428 подписа, събрани в цяла Япония, с което общият брой на събраните чрез инициативата подписи надхвърли 2,7 милиона.

Реджимбал заяви, че дискусиите за забрана на ядрените оръжия отнемат време, но "дори и някои държави да не са съгласни, всички ние сме в залата, за да сме сигурни, че това, което се случи в Япония, в Хирошима и Нагасаки, никога няма да се повтори".

"Моля, продължавайте да надигате глас. Ние ви слушаме", добави тя.

/АГ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:16 на 21.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация