site.btaЛюбослав Руйков завърши четвърти в клас OK-J на картинг шампионата WSK Euro Series
Българският картинг пилот Любослав Руйков завърши на четвърто място в първия кръг на клас OK-J от шампионата WSK Euro Series. В надпреварата на италианската писта "Франчакорта" той и неговият механик Станислав Каваримов трябваше да се справят с доста проблеми с настройките на карта, но в всяка изминала сесия от квалификациите нататък Любо ставаше все по-бърз и постоянен.
"На финала Любо беше бърз и стабилен, но тримата пред него решиха да карат в колона, да използват слийпстрийма, за да са максимално бързи и той не получи шанс за атака. При нас трудният момент беше в началото на уикенда, когато имахме трудности с настройките на карта и за квалификациите успяхме да оправим всичко, като Любо се върна в челото със страхотна скорост", заяви механикът на Руйков - Станислав Каваримов, цитиран от отбора.
Евросериите на WSK са един от най-популярните и авторитетни шампионати в Италия и по традиция на "Франчакорта" се събраха много силни пилоти.
"За нас това състезание е отлична възможност да видим как върви развитието на Любо и нашето като екип в хода на сезона. Любо познава добре голяма част от съперниците си, знае стила им на пилотиране и се стараем винаги да сме малко по-бързи и да мислим няколко хода напред", добави Каваримов.
Много оспорвана битка за място в топ 20 на финала на първия кръг от WSK Euro Series проведе българският пилот в клас Mini Gr.3 Алекс Лазарус. От 250 пилоти, събрали се във всички класове на пистата "Франчакорта", най-голям интерес имаше към клас Mini - общо 90 състезатели, така че Лазарус имаше сериозна конкуренция.
В префинала в неделя той стартира десети, но повтарящи се проблеми с карта - на три пъти му изгасна двигателят на спиране, го лишиха от шанс за се бори за по-добро класиране и той завърши 18-и.
Във финала българинът стартира 25-и, проведе няколко битки и успя да мине с 4 места напред с хубави изпреварвания, като завърши 21-и след 10 обиколки. До влизане в топ 20 не му достигнаха малко над 0.3 секунди.
"В префинала Алекс се бори със силни съперници, но нямаше шанс заради проблемите в двигателя и изостана", коментара бащата на Алекс - Джо Лазарус.
"За финала сменихме двигателя и карбуратора, което подобри представянето му. Темпото му беше много добро, имаше скорост, но когато стартираш толкова назад в колоната, е много трудно да спечелиш много позиции. Но уикендът е положителен за нас, тъй като Алекс за първи път се бори в челото с най-бързите пилоти в класа и успя да изпревари много от тях. Сега ни трябва постоянство и ще направим още една крачка напред."
/АВ/
news.modal.header
news.modal.text