site.bta"Галерия" представя "Вторник" на Джулиан Агилар и "Космофонатичен" на Дагмар Шюрер
EZ 18:20:31 18-01-2022
HT1817EZ.032
Култура - изкуство - проект - Джулиан Агилар
"Галерия" представя "Вторник" на Джулиан Агилар и "Космофонатичен" на Дагмар Шюрер
София, 18 януари /БТА/
"Галерия" открива на 20 януари две изложби - арт произведението "Вторник" на Джулиан Агилар и скулптурата в добавена реалност "Космофонатичен" на Дагмар Шюрер.
"Още при първия контакт, работата на Джулиан Агилар създава усещане за леко оттегляне. Така освобождава пространство и ви привлича обратно към себе си. Притегля ви точно толкова, колкото да можете да освободите съзнанието си от всичко, с което е било натоварено до момента. Вече няма нищо друго освен вас и работата", разказват от галерията.
По думите им "Вторник" е ангажиращ нет арт наратив, който се разгръща без взаимодействие с потребителя. Произведението, в този смисъл, се приближава повече до киното, отколкото до традиционния хипертекст нет арт.
Историята на "Вторник" е написана от изкуствен интелект. Авторката тренира модела върху откъс от собствената си книга. Той се вдъхновява от това, което е вътре в компютрите, включително техните богати емоционални животи, които едва сега намират израз чрез изкуствения интелект. Тя вижда в компютъра по-скоро творчески партньор отколкото инструмент, а "Вторник" е продукт на това партньорство.
"Вторник" е наситена с решително феминистичен символизъм - от лилиевия полен и полегналото голо тяло на лейди Ема Хамилтън до появата на римския бог на войната Марс, който подчертава, че името на главната героиня Вторник (от англ. Tuesday) произлиза всъщност от германския бог Тир, бог на небесата, войната и Събора - всичко това ни напомня, че главната героиня Вторник не е обикновено същество, разказват от галерията.
Джулиан Агилар е художничка, есеистка и писателка на спекулативна фикция. Нейната работа е вдъхновена от интернет, видео игрите, стари флопи дискове, намерени в магазини за втора употреба, домакински уреди със залепени ококорени очи, книги за интериорен дизайн от 80-те години, изоставени игри, филмът от 1995 г. "Хакери", изоставен софтуер, колекцията от плочи на Доналд Джъд и малки животни, които ядат боклук. Има магистратура от университета на Ню Мексико.
Дагмар Шюрер е добре позната с нейните видео произведения, които се занимават с материалността на късно капиталистическата параноя и проектираните утопични варианти на бъдещето. Също така поставя под въпрос нашата връзка с развитието едновременно на аналоговите и дигитални технологии.
Новата й работа "Космофонатичен" е показана първо като виртуална реалност. Сега, на "площадка" ще бъде показана като добавена реалност.
Скулптурата напомня нещо между органично многоръко живо същество и машина от напълно роботизирана поточна линия. Допълнена е от два, едновременно протичащи саундтрака. Първият е колаж на ежедневни електронни звуци и звънене на телефони. Вторият е глас, който повтаря един и същи текст отново и отново. Текстът е вдъхновен от книгата Das All und das Nichts на Стефан Клайн.
Дагмар Шюрер е медийна художничка, която живее в Берлин, Германия. Дигиталното изображение е материалът, чрез който тя създава своя визуален език. Той рефлектира върху особените характеристики, както и обществените и индивидуалните последствия, на дигиталното пространство. Тя композира дигитално генерирани обекти и анимации, текст, рисунки и звук, за да оформи сложен видео и звуков монтаж, който напомня на картина, колаж или поема. Има диплома по изящни изкуства от колежа Saint Martin в Лондон, Англия. /ДД
/ХТ/
news.modal.header
news.modal.text