Представяне на списание ЛИК „Царете на смеха на 100“

site.btaГеорги Калоянчев изпипваше всеки детайл и имаше усет към това, което „взривява“ публиката, каза за БТА актьорът Венцислав Петков

Георги Калоянчев изпипваше всеки детайл и имаше усет към това, което „взривява“ публиката. Това каза за БТА Венцислав Петков – актьор от Драматичен театър „Сава Огнянов“ в Русе и ръководител на студентския театър „Пирон“ в крайдунавския град, по повод представянето на септемврийския брой на списание „ЛИК“ на тема „Царете на смеха на 100“, посветен на 100-годишнината от рождението на Георги Парцалев и Георги Калоянчев.

Петков отбеляза, че е играл на сцената на Русенския театър с Калоянчев в постановката „Сако от велур“ по Станислав Стратиев. Първата му среща с популярния актьор датира обаче от по-рано в София.

„Първата ми среща с Георги Калоянчев беше в Театралната академия. От часовете по актьорско майсторство, от залата, гледахме точно към Сатиричния театър и нормално беше да се вълнуваме и почти всяка вечер да гледаме представления. Да не говорим, че в нашия клас, в Театралната академия, учеше и синът на Калоянчев – Ивайло“, каза още Венцислав Петков.

Той добави, че това е било повод и при завършване на неговия клас Георги Калоянчев да е сред зрителите на дипломните му спектакли.

„Срещахме се след това с него и говорихме. Това бяха първи срещи и едва ли съм си мислил, че след това ще имам възможност да играя на една сцена с него, но в Русенския театър, където дойдох веднага след Театралната академия, Слави Шкаров направи „Сако от велур“ на Станислав Стратиев. Ние го играхме, може би година, и тогава ръководството на театъра, покани Калоянчев да изиграе 10 спектакъла в Русе с нашия екип. Това беше безкрайно вълнуващо и интересно за нас“, каза още Венцислав Петков.

Той добави, че на практика Калоянчев е влязъл много бързо в представлението.

„Това беше една от коронните му роли, които той направи в Сатиричния театър. Той имаше някъде около десетина етюда, които играеше абсолютно сам. Още по време на репетициите казваше: „Сега играем, а сега, спирате и сега съм аз“... И тогава той поемаше всичко и в тези безкрайно интересно направени етюди той всъщност контактуваше директно с публиката“, каза още Венцислав Петков.

По думите му именно тогава той е изпитал едно от най-вълнуващите си преживявания.

„Едно от най-вълнуващите преживявания, човек да се докосне до начина му на потопяване в ролята. Сега сме свикнали много и с телевизия, и с много кратки репетиционни периоди. Даже много от добрите актьори си позволяват много бързо да изграждат своите роли, защото няма време. А той си беше създал начин на работа върху всички роли. Изпипваше всеки детайл и имаше усет към това, което „взривява“ публиката. Невероятен усет. Това беше в основата на тези мисля, че десет представления, които изиграхме заедно с него“, каза още Петков.

Той добави, че всички актьори в Русе са били респектирани от Георги Калоянчев.

„Вероятно се е усещало, че ние бяхме леко респектирани и стояхме малко настрана и в дадените моменти, когато действието вече вървеше в основната си част, ние допълвахме към неговата игра и това, което беше направено в нашия спектакъл“, припомни си още Венцислав Петков.

/ВБ/

Списание ЛИК

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 00:12 на 23.09.2025 Новините от днес

С акта на Независимостта една от най-старите държави в Европа отново се появява на световната политическа карта като самостоятелна и независима държава, каза Наталия Киселова на тържествената заря проверка по повод 117 години от обявяването на Независимостта на България

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация