site.btaПо-строги проверки на "измамните отстъпки" в (онлайн) магазините през есента в Нидерландия

По-строги проверки на "измамните отстъпки" в (онлайн) магазините през есента в Нидерландия
По-строги проверки на "измамните отстъпки" в (онлайн) магазините през есента в Нидерландия
Снимка: AP /Wilfredo Lee

Магазините и сайтовете за пазаруване все още "креативно" заобикалят новите правила за отстъпки в Нидерландия, въведени в началото на миналата година. Това констатира Агенцията за защита на потребителите и пазара в Нидерландия, цитирана от сайта "Ню".

Агенцията е открила отстъпките с препоръчителната цена на даден продукт, без да обясняват какво означава такава цена. Друг пример е как магазините се позовават на цени, които "обикновено” се искат или се предлагат в други магазини.

Днес започна есента и с това наближава сезонът на отстъпките. Aгенцията обявява, че отсега нататък ще контролира по-стриктно дали магазините и онлайн магазините продължават да заблуждават потребителите с фалшиви оферти. Aгенцията може да налага глоби.

Тъй като отстъпката се представя като по-висока, отколкото е в действителност, потребителите биват заблуждавани. Aгенцията е събрала всички открити примери за измама в специален наръчник за отчитане на цени и отстъпки. Търговците, които бъдат хванати с фалшиви отстъпки, вече не могат да твърдят, че не са знаели, че това е забранено. Наръчникът важи както за физическите магазини, така и за онлайн магазините.

След влизането в сила на новите правила Aгенцията санкционира няколко търговци за нарушения. Така например в няколко големи онлайн магазина "началната цена" не е билавярна. В няколко магазина регулаторният орган първо е провел така наречената предупредителна беседа. Няколко компании, чиито имена не са оповестени, са получили солени глоби.

Как трябва да изглежда една отстъпка според Aгенцията?

  • Може да се използва само най-ниската цена от последните тридесет дни.
  • Цената може да се сравнява само с цената в собствения магазин, а не с тази в друг магазин.
  • Не е позволено да се повишава цената и след това да се понижава, за да се внуши, че има отстъпка.
  • Препоръчителната цена на даден продукт не може да се показва, за да се внуши, че има отстъпка.
  • Отстъпката не може да продължава повече от три месеца, в противен случай се счита за нормална цена.

/СЛС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 21:33 на 24.09.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация