site.btaРолята на учителя е да напътства, да гълчи, да обича, казва Иван Симеонов от Софийската математическа гимназия пред в. „Аз-буки"

Ролята на учителя е да напътства, да гълчи, да обича, казва Иван Симеонов от Софийската математическа гимназия пред в. „Аз-буки"
Ролята на учителя е да напътства, да гълчи, да обича, казва Иван Симеонов от Софийската математическа гимназия пред в. „Аз-буки"
Иван Симеонов, преподавател в Софийската математическа гимназия „Паисий Хилендарски“, заедно с ученици. Снимка: Елена Маринова/вестник "Аз-буки"

Ролята на учителя е да напътства, да гълчи, да обича, казва Иван Симеонов, преподавател от Софийската математическа гимназия „Паисий Хилендарски“, в новия брой на в. „Аз-буки". На годишната среща на олимпийските отбори през декември 2024 г. той беше отличен като един от най-заслужилите учители.

Под негово ръководство випуск 2024 постигна значителни успехи, спечелвайки 12 медала от международни олимпиади в различни дисциплини като химия, математика, биология, физика и астрономия. Симеонов пояснява, че подготовката на учениците за олимпийските отбори изисква много усилия и всеотдайност. Според него ключовото е да се положат добри основи в началното образование, за да може учениците да развият своето математическо мислене. Той подчертава значението на самостоятелното учене и използването на наличната информация в интернет.

„Преди години, когато създавах школата си, ми бяха необходими много дни, за да събера някакъв материал и да го структурирам по подходящ начин. Сега, ако едно дете има желание, може да се учи самостоятелно - информация има", казва Иван Симеонов.

Учителят отбелязва, че математиката не е само аритметика, а нещо много по-дълбоко и красиво. Той казва, че всеки човек има определени дарби и е важно да ги открие и развива. Според Симеонов математиката трябва да бъде адаптирана спрямо нуждите на различните ученици, като за някои може да бъде опростена, а за други - усложнена.

Симеонов говори и за системата за изпити след седми клас, като подчертава необходимостта от подобряване на дисциплината и трудовите навици сред учениците. Той също акцентира върху важността на сътрудничеството между родители и учители, както и върху необходимостта от профилирани паралелки по математика във всяко училище.

"Главната цел на образованието трябва да стане именно това: трябва да се намерят добри учители от първи до четвърти клас, което вече е много трудно," казва Симеонов пред "Аз-буки". Той изразява загриженоста си за качеството на началното образование и за недостига на квалифицирани учители.

Въпреки предизвикателствата Симеонов е оптимист, като подчертава, че изучаването на математика дава увереност и умения, които помагат на учениците да се справят с всякакви изпити.

/ИПД

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:32 на 31.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация