site.btaОбразованието трябва да развива критичното и творческото мислене, креативността и уменията на учениците, каза министър Галин Цоков
Съвременното образование следва да развива критичното и творческото мислене, креативността и уменията на учениците. Това каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков на конференцията "Уменията за иновации в образованието", съобщи пресцентърът на ведомството.
"Образованието е ключът към бъдещето. От това как го използваме - доколко внимание, професионализъм и любов влагаме в него, зависи какво ще бъде бъдещето ни, това на България и на света", подчерта проф. Цоков. По думите му "Образование 5.0" се разви след пандемията като отговор на технологичните промени. "Това е може би най-холистичното образование, защото съчетава в себе си възможностите за използването на изкуствения интелект, смарт технологиите, добавената и виртуалната реалност с развитието на човешките умения, със социалните и емоционалните умения на децата", допълни той.
Министър Цоков благодари на организаторите на конференцията, защото поставят на дискусия изключително важни акценти от съвременно образование. "Тази среща ще ни даде отговори доколко е развито нашето образование по основните направления на "Образование 5.0" - изкуствен интелект, социалното и емоционалното учене, персонализирането обучение, оценяването, трансформацията на ученето, така че да е свързано с практиката и преживяването. Ученето да се случва чрез преживяване, креативност и иновации", каза той.
Според министър Галин Цоков "Образование 5.0" може да даде отговори на всички технологични и иновативни въпроси, свързани с образователните системи. "Трябва да се насочат усилия в промяна на образованието, така че децата да могат да използват всички възможности на технологиите - да зададат правилни параметри относно питането си, да усвоят критичното мислене и заедно с това да развият творческите си умения, креативност и иновации", отбеляза министър Цоков.
По думите му съвременният свят трябва да развива и устойчивостта на децата или това, което науката нарича резилианс - гъвкавостта на съзнанието им, работа върху личностното развитие на съвременните младежи. "Тези качества ще им позволяват да се адаптират много успешно към динамичния свят и променящия се пазар на труда, защото и прогнозите са, че те ще сменят много по-често професиите и сферите си на дейност", добави министър Цоков. Според него затова и водеща задача в образованието е да се насочат усилия върху адаптивността и подготовката на децата за новото време.
Днешният форум събира над 600 специалисти в образованието - директори, учители, иноватори и експерти. В рамките на срещата ще бъде представена информация за социалните и емоционалните умения на учениците за по-добър живот, както и политики за сигурна среда и позитивен климат в образователните институции. Основен акцент ще бъде поставен на технологиите, дигитализацията и иновациите в образованието. Ще бъдат засегнати и темите, свързани с развитието на изкуствения интелект, на космическите науки в класните стаи, за практическото STEAM обучение и иновации.
Министър Галин Цоков се включи и в последвалата дискусия "35 години образователен преход", в която участваха и бивши образователни министри - Красимир Вълчев, акад. Николай Денков и проф. Даниел Вълчев.
/РБ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text