site.btaФорум на тема “Бъдещето на потапящите технологии в образованието и обучението“ събра преподаватели, изследователи и експерти в УНСС

Форум на тема “Бъдещето на потапящите технологии в образованието и обучението“ събра преподаватели, изследователи и експерти в УНСС
Форум на тема “Бъдещето на потапящите технологии в образованието и обучението“ събра преподаватели, изследователи и експерти в УНСС
Научно-техническият форум “Дигитално висше образование 4.0“ на тема “Бъдещето на потапящите технологии в образованието и обучението“ се проведе в УНСС. Снимка: УНСС

Научно-техническият форум “Дигитално висше образование 4.0“ на тема “Бъдещето на потапящите технологии в образованието и обучението“ се проведе в УНСС. На него присъстваха заместник-министърът на образованието и науката - Наталия Митева, университетски преподаватели, представители на Българската академия на науките (БАН), на различни изследователски центрове, както и ръководители и експерти от технологични компании, съобщиха от Университета за национално и световно стопанство (УНСС).

Организатор на събитието беше Центърът за напреднало лидерство, създаден към катедра “Индустриален бизнес“ на УНСС.

Доц. д-р Мария Воденичарова, зам.-ректор по научноизследователската дейност,  поздрави участниците от името на ректора на УНСС. “Ние трябва да се адаптираме към поколението, което сега расте в социалните мрежи, да използваме водещи технологични методи в процеса на преподаването, за да имаме успеваемост. Сигурна съм, че съвременните иновативни методи за преподаване подпомагат по-бързото и по-лесно усвояване на знанията и уменията“, каза доц. д-р Мария Воденичарова.

“Съвременният свят се променя много бързо. Само през последната една година с навлизането на изкуствения интелект се промениха всички елементи на традиционната образователна система. Нашата задача в Министерството на образованието и науката е да приобщим технологиите към педагогиката, към процеса на преподаване на знания и умения. Образованието и обучението не са задача само на МОН, това е една обща задача и на университетите, и на бизнеса, които трябва да подскажат как технологиите, които сега излизат, могат да направят процеса на учене по-добър и по-ефикасен“, каза Наталия Митева, зам.-министър на образованието и науката.

Наталия Митева обясни също, че към МОН е сформирана постоянна работна група от експерти към Министерството, от университетски преподаватели и представители на бизнеса, която работи върху визията за дигиталното образование и управлението на обучителните процеси.

Доц. д-р Калоян Димитров, директор на Центъра за напреднало лидерство, поздрави всички партньори и помощници, участвали в организирането на форума.

“Форумът, който събра представители на български технологични компании, изследователски центрове и експерти, ще се фокусира върху конвергенцията на Industry 4.0 и Education 4.0, изразяваща се като трансформационен процес в нашия образователен сектор като “Висше образование 4.0“, каза Димитров, който беше и модератор на събитието.

Презентациите в първия панел “Силата на образователната дигитализация и трансформация“ разгледаха въздействието на виртуалната и разширената реалност върху образованието. Подробно беше обсъдено ученето чрез игра и полезността на игровия принцип в педагогиката.

Дискусията засегна разработването, прилагането и разпространението на виртуалната и разширената реалност, както и на свързаните с нея иновативни технологии.

Във втория панел “Еволюцията на потапящата реалност и технологиите“ се представиха разработени и внедрени решения за виртуална реалност (VR), добавена реалност (AR), смесена реалност (MR), 360-градусови видеа и снимки, метавселената, и каква е тяхната полза за образователните процеси.

/ЙВЛ

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:11 на 22.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация