site.btaПървият Национален център за позитивно образование ще бъде създаден във Варна
Първият Национален център за позитивно образование ще бъде създаден във Варна. Основите за неговото обособяване бяха положени на среща между училища и детски градини в региона, на която присъства и служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков, съобщават от пресцентъра на Министерството на образованието и науката (МОН).
Инициатор за създаването му е Средно училище (СУ) “Гео Милев“ във Варна. От 2022 година, под ръководството на проф. Румен Стаматов, екипът на училището последователно работи за прилагане на принципите на позитивната психология в училищното образование. По адаптираната и предоставена от него “Програма за промотиране на благополучието в училище“ се провеждат тренинги с учители и ученици. Резултатите, постигнати при реализиране на практиките и дейностите, дават основание на училището да потърси разширяване и приобщаване на още образователни институции към това, което правят. Така се стига до идеята за създаване на Националния център.
“Това е най-структурираната такава програма в България и е логично тук да се положат основите за първия подобен център, като се надявам, че в следващите месеци и години ще ги умножим в цялата страна“, каза проф. Цоков. По думите му позитивното образование е тенденция, към която се обръщат все повече държави от целия свят. “Дори най-успешните образователни системи, където учениците оглавяват международните класации, все повече гледат към позитивното образование. Защото то се интересува не само към резултатите на учениците, а към щастието и благополучието им“, обясни министърът. От МОН допълват, че особен фокус се поставя и върху отношенията между децата, уважението на личността на съучениците и екипния подход на работа.
Проф. Галин Цоков представи и данни от световни проучвания, които показват, че всяко второ дете се чувства неблагополучно, независимо от успехите, които постига. “Това е сигнал за всички образователни системи по света, че не трябва да се гледат само резултатите“, акцентира министърът. Той обясни, че това не означава липса на проследяване на постиженията, а фокусиране на вниманието към силните страни на децата и индивидуалния подход на работа с тях. Проф. Цоков допълни, че това е един от най-успешните подходи за намаляване на агресията в училищната среда.
В срещата участваха началникът на РУО-Варна Ирена Радева, родители на деца и учители от СУ “Гео Милев“. Те споделиха, че след разгръщане на позитивното обучение, децата постепенно не искат да си тръгват от час, а времето в училище се оказва недостатъчно за всички инициативи, към които те имат интерес.
БТА припомня, че МОН ще започне да тества пилотно в 40 училища нов модел за управление на качеството на образователните институции. Това съобщи служебният образователен министър проф. Галин Цоков пред участниците в национална конференция, посветена на цялостния подход в предучилищното и началното училищно образование, която се проведе в комплекс ''Златни пясъци“. Форумът събра над 200 специалисти от страната, а негови организатори са Община Варна и Центърът за творческо обучение.
Средно училище “Гео Милев“, гр. Варна, е институция с над 40-годишна история. В него се обучават 1260 ученици от I до XII клас, разпределени в 47 паралелки. Училището е с богати традиции в изучаването на чужди езици и усвояването на компютърни технологии. Член е на Асоциираните към ЮНЕСКО училища и е носител на Европейски знак за качество на образованието. Училището е иновативно, осъществява позитивен подход в личностното развитие на учениците и прилага театрални и арт-техники в изучаването на чужди езици.
/ЙВЛ
/ХК/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text