site.btaЧервеният килим в Кан демонстрира социалната чувствителност на модата

Червеният килим в Кан демонстрира социалната чувствителност на модата
Червеният килим в Кан демонстрира социалната чувствителност на модата
Мария Бакалова в Кан. Снимка: АП/Scott Garfitt

Преди броени седмици изпълнителният директор на „Прада“ Андреа Гуера обяви, че надписът „Произведено в Италия“вече ще бъде част от етоса на марката. Модната къща планира да разкрие десетки нови работни места в Умбрия спрямо досегашните 65, съобщиха световните осведомителни агенции.

Зад лъскавата си фасада модата, подобно на киното, осигурява работа и препитание на хора. Днес и двете индустрии са изправени пред предизвикателството да гадаят какво би могло да се случи с креативната им част, със самото изкуство при употребата на изкуствен интелект. Освен това европейските модни къщи имат да решават още една задача – какво е отношението им към т.нар. бърза мода.

На премиерата на „Стажантът“ на 20 май на кинофестивала в Кан две големи актриси – Мария Бакалова и Кейт Бланшет, отново показаха, че модата, подобно на голямото кино, може да повдига въпроси, дори това да не се въприема еднозначно от широката публика. Номинираната за „Оскар“ Мария Бакалова се появи на червения килим в рокля от колекция висша мода на италианския бранд „Долче и Габана“. „Ще помня този момент цял живот“, каза Бакалова, цитирана от „Венити феър“ по повод роклята, чиято предна част е рисунка на сцена в шивашко ателие, а бюстието изглежда недовършено, сякаш свалено от шивашкия манекен. С този модел, създаден през 2016 г.,  италианската модна къща отдава почит на усилията и таланта на всички заети в нейната индустрия – не само дизайнери, но и занаятчии. Филмовият фестивал в Кан, който буквално и преносно цени особения поглед в изкуството, се оказа и перфектното място подобен концептуален модел да бъде показан на червения килим.

На същата премиера една друга рокля – този път на „Жан Пол Готие“ и носена от награждаваната с „Оскар“ Кейт Бланшет, предизвика още по-големи вълнения. Възможно ли е цветовете на роклята, в комбинация с червеното на килима, да представляват палестинското знаме? Актрисата запази мълчание, но тя е достатъчно известна с позициите си относно военните конфликти и правата на бежанците. Политическо изявление ли е роклята или е отпическа илюзия, гласяха заглавия „Гардиън“  и „Ню Йорк таймс“. Все пак „Стажантът“ е  филм, обвързан с политиката. „Вог“ отдели внимание главно на огърлицата на „Луи Вюитон“, която Бланшет носеше около раменете си, вместо около шията.

Политическите изявления, намеци и демонстрации не са чужди на галавечерите в киното – през 1973 г. Марлон Брандо отказва да приеме награда „Оскар“ и дори изпраща млада индианка, която да използва трибуната, за да говори за правата на коренното население в САЩ и липсата на роли за актьорите с подобен произход.

Сега, на червения килим в Кан, и двете актриси заложиха на дискретността в поведението и оставиха стилът да говори вместо тях.

Модата обича важните теми, но понякога те просто са твърде големи, за да навлизаме по-дълбоко, коментира Миуча Прада по повод темата за екологията, домиираща през Седмицата на мъжката мода в Милано през януари т.г.

/АКМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:18 на 01.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация