site.btaАко имаме щастливи ученици и учители, ще можем да променим българското образование, каза образователният министър Галин Цоков

Ако имаме щастливи ученици и учители, ще можем да променим българското образование, каза образователният министър Галин Цоков
Ако имаме щастливи ученици и учители, ще можем да променим българското образование, каза образователният министър Галин Цоков
Снимка: Павлина Дудева/БТА

Ако можем да постигнем щастливи ученици и учители не само в рамките на отделни училища, а в цялата образователна система, ние ще можем да променим българското образование, каза по време на откриването на лаборатория за иновации по Националната програма "Иновации в действие" на Министерството на образованието и науката в Стара Загора министърът на образованието проф. Галин Цоков.

Домакин на четиридневната лаборатория е Второ основно училище „П. Р. Славейков“. Училището е избрано за домакин и организатор в тематично направление „Позитивно образование и личностно развитие“. От днес до 19 април представители на десет изявени иновативни училища ще обменят опит и идеи за създаване на методическо помагало за позитивно образование. Целта е представяне и мултиплициране на успешни иновативни практики в българските образователни институции.  

Министърът подчерта, че „позитивното образование не е само за постигане на благополучие, то е свързано и с преодоляване на определени трудности. То е търсене на смисъл в рамките на образователния процес - нещо, което е изключително важно за нашите ученици и за учителите, свързано е с мотивирането и с постигането на това, което ние си набелязваме в днешния ден, за да можем да го постигнем утре“. По думите му позитивното образование е една нова гледна точка в образователния процес на училището през 21-ви век. „Нашите усилия като професионалисти трябва да акцентират не върху грешките и слабостите, а върху силните страни на ученика и детето. Всяко дете има своя дарба, свой талант. Ако ние творим по пътя на позитивното образование, можем да го открием и да го развием. Това е големият смисъл на лабораторията - да постигнем такава промяна в нашата образователна система. Позитивното образование е възможност за максимално личностно развитие на децата и за овладяване на на социално-емоционалните умения“.

"Това е един момент за надграждане на програмата за иновативни училища, свързан с няколко основни неща. На първо място е възможността за обмен на иновации, но не като споделяне на опит, а по-скоро като възможност за съвместна работа на колеги от различни училища в рамките на лабораторията по отношение на структуриране и внедряване на конкретна иновация", каза още проф. Цоков.

„Убедена съм, че динамичните времена, в които живеем, обуславят тази необходимост от такъв тип нов модел в образованието, в който да търсим постиженията на децата в духа на емоционалната интелигентност и израстването, в духа на личностната подкрепа, която те трябва да получават. Ние също ще бъдем радостни да виждаме щастливи и усмихнати ученици“, приветства присъстващите заместник-кметът Надежда Чакърова.

Образователният министър връчи на директора на Второ основно училище Милена Желязкова почетен знак на Министерството на образованието.

Старозагорската образователна институция трупа иновативен опит от 2017 година и изгражда работещи модели от успешни педагогически практики. В момента в училището се обучават 787 деца и ученици, разпределени в 33 паралелки и една подготвителна група.

/РБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:15 на 22.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация