site.btaСтуденти от Софийския университет бяха на посещение в Народното събрание
![Студенти от Софийския университет бяха на посещение в Народното събрание](/upload/5420240/%D0%A1%D1%82%D1%83%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%2C+%D0%9D%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE+%D1%81%D1%8A%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5.jpg?l=1000)
![Студенти от Софийския университет бяха на посещение в Народното събрание](/upload/5420240/%D0%A1%D1%82%D1%83%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%2C+%D0%9D%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE+%D1%81%D1%8A%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5.jpg?l=1000&original=769873e297467009289d0cf47df16da90446bf68)
Студенти от Софийския университет (СУ) “Св. Климент Охридски“ посетиха Народното събрание на Република България, където проведоха дискусия на тема: “Парламентарната реч в България в миналото и днес“, съобщиха днес от висшето училище.
Събитието се проведе в рамките на дейностите по проект “Текст и действителност. Действителност и текст“, в рамките на проекта на Софийския университет “Маркер за иновации и технологичен трансфер (SUMMIT)“ – “Научни изследвания с потенциал за иновации или трансфер на знания/интелектуална собственост“. Проектът SUMMIT е финансиран със съдействието на "ЕС- Next Generation" по Национален план за възстановяване и устойчивост (НПВУ), обясняват от СУ.
По време на дискусията членовете на екипа на проекта - проф. д-р Надежда Сталянова, ръководител, и доц. Владислав Миланов обърнаха специално внимание на проявите на вербална агресия в публичната реч, както и на динамиката в тенденциите на употреба на лексикални и граматични средства за заявяване на политическа и обществена позиция.
На събитието присъстваха студенти от специалностите “Българска филология“ и “Скандинавистика“ на СУ. Te анализираха на живо парламентарен дебат, като откроиха езиковите средства за репрезентация на публично говорещата личност, допълват от висшето училище. /ЙВЛ
/ХК/
news.modal.header
news.modal.text