site.btaМинистерството на образованието предлага нови правила за академично израстване и оценяване на преподавателите в университетите
![Министерството на образованието предлага нови правила за академично израстване и оценяване на преподавателите в университетите](/upload/235408/279455664_372327604934762_8194433307282058335_n.jpg?l=1000)
![Министерството на образованието предлага нови правила за академично израстване и оценяване на преподавателите в университетите](/upload/235408/279455664_372327604934762_8194433307282058335_n.jpg?l=1000&original=3348800d4574f6af50525f37d0f3858ddf0cad1a)
Министерството на образованието и науката (МОН) предлага актуализирани минимални национални изисквания за придобиване на научни степени и заемане на академични длъжности във висшите училища и научните организации. Това съобщи пресцентърът на МОН.
Освен това МОН разработи общ подход за академично израстване на преподавателите в университетите и тяхната периодична оценка (атестация). Той се основава на единни критерии, съобразени със спецификите на професионалните направления и научните области. Това предвиждат два пакета от промени в подзаконови нормативни актове, публикувани за обществено обсъждане от днес до 30 май 2022 г.
Новите минимални изисквания са изготвени по групи показатели за различните научни степени и академични длъжности в деветте области на висше образование и съответстващите им професионални направления.
/АБ/
news.modal.header
news.modal.text