site.btaСтолично училище за втора поредна година следи емоционалното състояние на деца и родители по време на онлайн обучението

EZ 17:18:31 13-12-2021
PP1715EZ.021
училище - ученици - емоционално състояние - онлайн обучение

Столично училище за втора поредна година следи емоционалното състояние на деца и родители
по време на онлайн обучението


София, 13 декември /Димитрина Ветова, БТА/
За втора поредна година частното основно училище "Цар Симеон Велики" прави анкета сред учениците и техните родители относно тяхното емоционално състояние, свързано с онлайн формата на обучение. Въпросите в нея са специално подбрани от психолози от екип за подкрепа за личностно развитие. Ръководството на училището търси обратна връзка от родителите за това как онлайн обучението влияе на тях и на техните деца, и дали това, което те отчитат у дома, потвърждава и впечатленията на специалистите в клас, съобщиха от училището.
Близо 84 процента от анкетираните отбелязват, че онлайн обучението се отразява на тях и на техните деца, като 66 процента от тях отчитат негативно отражение. То се изразява в промяна на апетита на децата, в унилост, в прояви на вербална агресия, дразнене в очите, отпадналост. 67 процента от родителите споделят, че децата им стават все по-нервни и нетърпеливи по време на онлайн обучението, а близо 26 на сто - забелязват нарушения в съня им.
За съжаление, продължителното обучение пред компютъра въздейства неблагоприятно на психическото състояние на децата, което води и до по-ниска ефективност и мотивация за учебния процес. "Децата трябва да се ангажират с училищния живот. В частното училище "Цар Симеон Велики" много от учениците се включват в различни доброволчески инициативи, а всяко междучасие прекарват навън сред природата със своите съученици и наистина се наблюдава разлика в поведението с положителен знак", коментира д-р Росица Врабевска, основател на образователния комплекс "Цар Симеон Велики".
Част от родителите споделят, че онлайн обучението предполага постоянно присъствие на единия от родителите, което, от своя страна, влияе върху работните им ангажименти. Още нещо, което може да помогне в тази ситуацията, е фокусът върху все по-голямата самостоятелност на детето - изграждането на навици за действие с различни онлайн платформи по време на присъствен час, както и създаване на отговорност към ученето и увличането в учебния процес.





/ПП/

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:39 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация